מדינת ישראל – כמה דברים שכדאי לדעת עליה

ואחרי שנפרדנו מיום העצמאות ה-76, הנה תשעה דברים שכדאי לדעת על כלת השמחה
1. ויקרא שמה…ישראל
שמה של המדינה הוחלט רק יומיים לפני הכרזתה. שמות אחרים שהוצעו היו ציון, יהודה, צַבָּר ועֵבֶר. בן גוריון היה זה שדחף לשם ישראל ובהצבעה של ההנהלה הלאומית 7 מתוך 10 תמכו בשם הזה.
2. ובמקום הראשון!
ישראל היא המדינה עם הכי הרבה תארים אקדמאיים ביחס לגודל האוכלוסייה. והכי הרבה רופאים. ועורכי דין. וחברות סטארט-אפ. ופטנטים רשומים. ומוזיאונים. נתב”ג, נמל התעופה שלה, נחשב לבטוח בעולם, וסיכויי ההישרדות של חולי סרטן בה הם הגבוהים בתבל.
3. בצמיחה
ביחס לגודלה ישראל היא קולטת ההגירה הגדולה בעולם, ואוכלוסייתה הוכפלה פי 13 תוך בתוך כמה עשורים. ישראל היא גם המדינה היחידה בעולם בה מספר העצים הולך ועולה והיא המדינה היחידה שהצליחה להחיות שפה מתה ולהפוך אותה לשפה הלאומית שלה.
4. לפני כולם
תוכנת האנטי-וירוס הראשונה פותחה בישראל. כך גם הדיסק און קי והטפטפות, דוד השמש וה-waze, מכשיר CT וכיפת ברזל. אנחנו גם המצאנו את הבמבה, שקדי המרק, הפתיתים ועגבניית השרי.
5. קצת גיאוגרפיה
ים המלח זוכה לתואר ‘המקום הנמוך בעולם’, והכנרת ‘מאגר המים המתוקים הנמוך בעולם’. בית הקברות בהר הזיתים הוא העתיק ביותר בעולם שעדיין נמצא בשימוש.
6. ומה לגבי בעלי החיים?
תנובת החלב הממוצעת של הפרה הישראלית היא הגבוהה בעולם, ועומדת על למעלה מ-11 אלף ליטר בשנה, כפול מתנובות החלב של המדינות המפותחות באירופה. ישראל שנמצאת בנקודת מפגש בין 3 יבשות – אירופה, אסיה ואפריקה, היא הצומת הגדול בעולם עבור ציפורים נודדות, וכחצי מיליארד עופות עוברים דרכה באביב ובסתיו בכל שנה.
7. וילה בג’ונגל
ישראל מוקפת אויבים והוצאותיה על ביטחון גבוהות מכל תחום אחר – כ-75 מיליארד בשנה (הבאים ברשימה: חינוך, ביטוח לאומי ובריאות).
ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון והכלכלה שלה גדולה יותר מכל הכלכלות של המדינות השכנות לה גם יחד ומדורגת בין 20 הכלכלות המובילות בעולם בתוצר לנפש. ישראל היא אחת משמונה מדינות בעולם המסוגלת לשגר לוויין לחלל., ואחת מארבע שבבעלותן לווין המשמש לריגול (לצידה רוסיה, ארה”ב וסין). ישראל היא אחת מתשע המדינות שמחזיקות ברשותן נשק גרעיני, והיא המדינה היחידה בהיסטוריה שהפציצה כור גרעיני. וזה קרה פעמיים: בעיראק בשנת 1981 ובסוריה בשנת 2007.
8. ילדים זה שמחה
מספר הילדים הממוצע לכל אם ישראלית עומד על 3.1, והוא הגבוה ביותר במדינות ה-OECD. בצמרת הערים הפוריות ביותר בישראל נמצאת העיר החרדית מודיעין עילית, עם 7.59 ילדים בממוצע לאישה. מתברר שעם ישראל אוהב את החיים ורוצה להעניק אותם גם לאחרים. ב’דירוג האושר העולמי’ ישראל נמצאת במקום הרביעי. מתברר שלמרות כל המאמצים התקשורתיים להסביר לציבור כמה רע פה, הישראלים מתעקשים להיות מאושרים.
9. עיני ה’ אלוקיך בה
מדינת ישראל היא הגשמת חלום של דורות. במשך אלפיים שנה יהודים כיוונו את עצמם בתפילה לעברה וביקשו “ולירושלים עירך ברחמים תשוב”. הדור שלנו זכה להגשים את החלום ולראות את מדינת ישראל קמה לתחיה, מנצחת את אויביה בכל המלחמות והולכת ונבנית ומשגשגת כנגד כל הסיכויים.

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן