נהרגו מאש כוחותינו

כל נפילה של חייל כואבת לנו מאד, אבל כשזה קורה בגלל תקלה בזיהוי וירי דו-צדדי של צה"ל, זה צורב במיוחד. איך מתנחמים ברגע נורא כזה? האם ניתן לומר על חייל שנהרג כך הי"ד?
זה קרה לפני 15 שנים. פגז שירו בשוגג חיילי שריון, בזמן מבצע עופרת יצוקה, הרג את רב סרן יוני נתנאל, סמ”פ ביחידת הצנחנים.

האירוע קרה ביום שני וביום שישי קיבל צוות הטנק טלפון מהרב עמוס נתנאל, אבא של יוני.

“היה לי חשוב מאוד לדבר איתם לפני כניסת השבת”, הוא סיפר, “אמרתי למפקד הטנק והתותחן שלא הם הרגו את יוני. הבן שלנו מת על קידוש השם בזמן שבשמיים נקבע לו. הם רק היו מלאכים טהורים שנבחרו משמים להוציאו זאת אל הפועל. עדיף וטוב שהידיים הטהורות שלהם הם שפגעו בו ולא יד אויב טמאה של רשעים”.

הרב עמוס נתנאל הוסיף “אמרתי להם שאנחנו יודעים שיוני נפל מאש כוחותינו, ושזה חלק מהמערכה והקרבות. אי אפשר להימלט מהדבר הזה. הוא קיים בכל המלחמות וזה חלק מהיכולת של צה”ל להכריע את האויב בשדה הקרב.

על דעת כן גם יוני יצא למלחמה הזאת, ועל דעת כן שלחנו אותו לשם וידענו שדבר כזה עלול לקרות. אמרתי להם בשיחה שאנחנו מקבלים על עצמנו את מה שקרה כחלק מההכרעה של הקרב ואנחנו מחבקים אותם ואוהבים אותם.

בסוף השיחה פניתי למפקד המחלקה וביקשתי ממנו שיעשה כל מאמץ, אחרי שיגמרו הקרבות, שהוא וכל הצוות שלו יבואו אלינו הביתה. שנפגוש אותם ונחבק אותם ונגיד להם שלמרות כל הקושי והכאב אנחנו אוהבים אותם ואנחנו מבינים את המציאות הזאת ומקבלים אותה”.

הרב גורן זצ”ל, הרב הראשי לצה”ל ולימים הרב הראשי לישראל, בספרו משיב מלחמה התייחס לאירוע שקרה בזמן מלחמת שלום הגליל כשמטוס ישראלי הפציץ בטעות יחידה של צה”ל. הרב גורן פוסק שחייל שנהרג מאז כוחותינו נקרא ‘קדוש‘ שנפל על הגנת הארץ, שכרו עצום ויש לומר עליו ‘השם יקום דמו’. האשמים במותו הם רק אותם מחבלים רשעים שגרמו מלכתחילה לכל הלחימה הקשה.

נתפלל לה’ שיישלח נחמה למשפחות חמשת הקדושים, לוחמי הצנחנים שנהרגו אמש בג’באליה מאש כוחותינו. רצועת עזה היא שדה המלחמה הצפוף בעולם, ואין אפשרות להילחם מבלי שיקרו גם תקלות כאלו, וברוך ה’ שהן מעטות מאד ביחס לנתונים הקשים בשטח.

ומחשבה קטנה לסיום: הלוואי שנזכה להתחזק ולהתאחד כעם, וגם כשיש בינינו חילוקי דעות פנימיים וויכוחים בין שמאל לימין או בין המגזרים השונים, נדע ‘לא לירות’ האחד על השני. כאיש אחד בלב אחד נילחם כתף אל כתף כדי למגר את הרשעה והרוע עד תום, ונחזיר את השקט והביטחון לגבולנו.
.
.
וראיון נוסף מהיום:

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן