איך להרגיש מחובר?

איך להתחבר לה'? ניסיתי כל מיני שיטות ושום דבר לא עובד. מה עושים?

שאלה: אני שומע סיפורים על חיבור לה’ ולא מבין על מה מדובר. אני כל הזמן מנסה להרגיש את ה’ ולא מצליח להתחבר. ניסיתי תפילה, מעשים טובים, את כל השיטות הידועות. האם יש לרב עצה עבורי, איך אני יכול להרגיש מחובר לה’?
יאיר

תשובה: שלום יאיר.
חבר שלי חזר מטיול ארוך בהודו. הוא סיפר שפגש שם אנשים שהולכים עם פסלון בכיס. כן, כמו שאצלנו אנשים צמודים לסמארטפון, ככה הם שמים את אלוהים בכיס. בכל פעם שהבן אדם מרגיש איזו התעוררות רוחנית – הוא פשוט שולף את הפסלון מהכיס, מניח אותו על הארץ ומשתחווה לפניך.
איך זה נשמע לך? מצד אחד, מאד “ידידותי למשתמש”, זמין ונוח. אלוהים נורא קרוב אליך ואתה יכול אפילו לחבק ולנשק אותו. מצד שני, לזה בדיוק קוראים עבודה זרה. אנחנו שמחים מאד שעם האלוקים שאנחנו מאמינים בו, זה לא עובד ככה. כי אלוקי ישראל אין לו גוף ולא דמות הגוף והוא עליון ונשגב, הוא זה שברא את על העולמות אבל נמצא הרבה מעבר להם.

ממילא להתחבר אליו זה דורש מאיתנו מאמץ והשקעה, אך זה הדבר הטוב והמשתלם ביותר בעולם וכל צעד קטן שנשיג – יש לו ערך אינסופי. “ישמח לב מבקשי השם“.

תיארת, יאיר, כל מיני מעשים שאתה עושה, ועדיין לא מרגיש מחובר. ייתכן שכדאי לעשות פה ‘תיאום ציפיות’: מה זה נקרא ‘להרגיש מחובר’? איפה בדיוק מרגישים את זה – בבטן? ברגליים? במוח?

כי כשמדובר בווי-פיי די ברור שאתה מחובר כי אתה פשוט רואה שיש אינטרנט ואפשר לגלוש. כשמדובר בפיצה אין לך ספק שאכלת אותה כי אתה מרגיש שבע. אבל בעניניים רוחניים – זה עובד אחרת. ושם ההרגשה שלנו היא לא בהכרח המדד למידת החיבור שלנו. לעיתים הלב שלנו יהיה יבש ואטום, ועדיין אל תתבלבל – כל מעשה טוב שעשית – תפילה, מצווה או לימוד תורה, ואפילו מחשבה טובה שבחרת להיאחז בה, כולם גורמים לנשמה שלנו להיות מחוברת וקרובה יותר לריבונו של עולם. אדרבה, מבחינה מסוימת דווקא אדם שאין לו תחושה של התלהבות והתעוררות, ובכל זאת ממשיך לשמור על המצוות, להתפלל וללמוד תורה, מפני שזו המצווה וכך אומרת ההלכה, יש בכך מעלה גדולה ויש לו שכר עצום על המאמץ.

ואחרי כל זאת, שווה להקדיש מחשבה ואולי להתייעץ עם אדם בוגר שמבין בעניינים האלו, מה יכול לעזור לך להרגיש מחובר יותר. האם בתורה אתה לומד באופן הנכון ואת הדברים הנכונים שידברו אל הלב שלך? האם בתפילה אתה רק מדקלם טקסט מהסידור או שאתה בא אליה בגישה הנכונה ועם הכנה כך שתרגיש שזה מפגש עם ריבונו של עולם?
יש עוד הרבה מה לומר בעניין אבל יתאים יותר בשיחה בעל פה. ובינתיים, המשך בדרך הטובה שאתה הולך בה. הקב”ה רואה את מאמציך ושמח בך.

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן