שבעת כללי הזהב להורות

הורות אינה חובבנות אלא אומנות. הנה 7 הדברים שחשוב שיהיו לנו כהורים תמיד לנגד העיניים

1. אָהֲבוּ – אהבה היא החמצן שהילדים נושמים. הקרינו אותה כלפיהם בכל הדרכים: במעשים, בדיבורים ובמגע. וכל המרבה הרי זה משובח.

2. אִמְרוּ לֹא! – הורה טוב לא נותן לילד את מה שהוא רוצה אלא את מה שהוא צריך. הוא יודע לשמור עליו מדברים שעלולים להזיק לו ולהיות מספיק נחוש כדי לומר בעת הצורך את מילת הקסם ‘לא’ גם אם הילד יתעצבן על כך.

 3. אל תשוו – כל ילד הוא עולם ומלואו ויש לו את הנפש המיוחדת, הכשרונות והיכולות שאלוקים נתן בו. אל תשוו אותו אל אחיו או אחותו וגם לא אל עצמכם כשהייתם בגילו.

 4. הביטו אל העתיד – אל תראו את הילד כמו שהוא עכשיו (בעיקר ברגעים שההתנהגות שלו ממש משגעת אתכם), אלא אל האדם הנפלא שהוא יגדל להיות עם הזמן, ואל הפוטנציאל הגדול שלו שעוד יתממש. זכרו שגם אתם עשיתם פעם שטויות וטעויות, והיום ברוך השם תראו מה יצא. מילת המפתח: סבלנות.

5. דַּבְּרוּ – בְּנוּ גשר של שיח עם הילדים והרגילו אותם לשתף במה שעובר עליהם. הֱיוּ קשובים, מכילים וגלו אמפתיה. יותר משהם צריכים את העצות והפתרונות שלכם, הם צריכים שתהיו איתם.

6. הִשְׁתַּדְרְגוּ – הורות אינה חובבנות אלא אומנות. לימדו והשתכללו בה כל הזמן דרך קריאה, שמיעת שיעורים ובעת הצורך התייעצות עם מומחים.

7. ומה אתכם? – עם כל הדאגה לילדים אל תשכחו את עצמכם. ילדים צריכים הורים מלאי חיים ושמחה. מצאו את הדברים שנותנים לכם כוח ואנרגיה והשקיעו בהתפתחות האישית והרוחנית שלכם ובמה שעושה לכם טוב. מגיע לכם!

 

* כללי הזהב הם חלק מהתכנים של מועדון ההורים הגדול בהובלת הרב יוני לביא ובשיתוף ערוץ 7. הצטרפו עכשיו וקבלו נגישות מליאה לכל המשדרים והתכנים. מבצע מיוחד לתושבי עוטף עזה והמפונים מבתיהם.

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן