כשאבא חוזר הביתה

מה עושים כדי לא להביא את העבודה הביתה? איך משאירים את המתח והלחץ של המשרד בחוץ, ויוצרים בבית אווירה שמחה? הרב יוני לביא משיב

“משנכנס אב ממעטים בשמחה” זה משפט שמדבר על חודש אב, אבל הוא עלול לדבר גם על אב המשפחה שחוזר הביתה. כן, היה יום מעייף ואולי אפילו קשה בעבודה. השאלה היא האם צריך להביא את כל זה הביתה או שניתן להשאיר את כל הבלאגן הזה מחוץ לדלת ולהשתדל שבבית תהיה אווירה טובה ושמחה?

כן, זה לא קל. אנחנו לא מכונות שבלחיצת כפתור יכולות לעבור ממצב אחד לשני, אבל עדיין אנחנו יכולים לעשות את המקסימום מבחינתנו.

מה יכול לעזור?

א. הכנה נפשית – לפני שנכנסים הביתה לקחת נשימה עמוקה. להזכיר לעצמנו: עד עכשיו הייתי בעבודה ועכשיו יש כאן בן/בת זוג שמחכים לי וכמובן ילדים מתוקים שזקוקים לי.

ב. כשנכנסים לעשות שני דברים חשובים:
1. להניח את הטלפון על שקט ולשים אותו בצד לפחות לחצי שעה
2. לחפש דבר טוב להגיד. כן, גם אם הסלון מבולגן ונעליים זרוקות במטבח, לא לפתוח בנזיפה. לחפש מילה טובה, מחמאה, “כמה התגעגעתי אליכם”.

עוד רבע שעה אחרי שכבר תתיישב ותשמע מה שלומם ואיך היה להם היום, יהיה מקום גם להערות וביקורת.

ואחרי ככלות הכול, ליצור בבית אווירה של שמחה, צחוק, פרגון, שיח. להפוך את הבית שלנו למקום שכיף לגור בו ויש אווירה נעימה. זה טוב לילדים וטוב להורים.

מועדון ההורים מזמין אתכם להצטרף חינם למשדר הגדול בתשעה באב, היום בו נולד המשיח – 3 הרצאות טד על הצד האופטימי של תשעה באב. בהשתתפות: הרב יוני לביא, הרב חגי לונדין והרב ניר מנוסי.

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן