הורים לוהטים

מה הדבר הכי חשוב לילדים ובלעדיו משהו בהתפתחות שלהם עלול להיפגם? ולמה זה חשוב במיוחד בעולם של מסכים? הרב יוני לביא משיב

בדקתם פעם כמה אנשי קשר יש לכם בסלולארי?

התפתחות אמצעי התקשורת מאפשרת לנו להיות קשורים להמון אנשים ולהיות מעודכנים במה שקורה איתם.ולמרות זאת או אולי בגלל זה – היחסים בין האנשים קרים מאי פעם.

יש המון מסך ומעט מאוד מגע.

המון מילים שעפות באוויר ומעט מאוד קשר אישי וקרוב של להסתכל לעומד מולך בעיניים, להניח לו יד על הכתף, לפעמים אפילו לתת חיבוק.

כשמדובר בילדים – העניין הזה הוא קריטי ממש.

מחקרים שנעשו בבתי יתומים הראו שילדים שזכו לפחות יחס אנושי, ליטוף ומילה טובה – שרדו הרבה פחות מאשר כאלו שזכו לחום והתייחסות.

תפקיד בסיסי שלנו כהורים הוא להיות מקור של חום לילדים. לחבק, ללטף, לנשק, לגעת. הילדים – פשוט – צמאים – לזה.

יתרה מזו, אם הם לא יקבלו את זה בתוך הבית אם יחפשו את זה במקורות אחרים, לאו דווקא חיוביים. נכון שיש בעניין הבדל בין אנשים באופי, בעדה, בהרגלים המשפחתיים, אבל האמת היא שכל זה לא באמת משנה.

גם אם גדלתי בבית שהפעם היחידה שילד היה יכול לקבל בו חיבוק או נשיקה מהוריו זה היה כשהוא מתחתן – זה לא מונע ממני לעשות את זה לילדים שלי 10 פעמים ביום. זה יהיה כל כך משמעותי בשבילם.

טיפ: מנהג מקסים שנהוג בהרבה משפחות בכל ערב שבת – ברכת הילדים. שכל אחד מן הילדים ניגש אל אבא ואל אמא והם שמים ידיים על ראשו ומברכים אותו.

נהוג להשתמש בפסוקים המפורסמים של ברכת כהנים – יברך… יאר… ישא, לצד זה כמובן שאפשר להוסיף בלחש כמה מילים אישיות של ברכה לילד הספציפי שלפנינו, ומי כמוכם ההורים יודע מה הוא הכי צריך ומה נכון לבקש בשבילו – יותר שמחה? חריצות? הצלחה בלימודים? בריאות?

כשמסיימים את הברכה זה הזמן להצמיד את הילד אליכם ולתת לו חיבוק ונשיקה.

זו הזדמנות לעשות את זה גם עבור המתבגרים שלנו שלפעמים, בעיקר הבנים שביניהם, קצת נרתעים ממגע של ההורים, לפעמים קצת כועסים על דברים שהיו בינינו השבוע. זה הזמן לשים הכול בצד ולחזור אל הבסיס – מגע, חום ואהבה.

הם זקוקים לזה כמו אוויר לנשימה.

הסרטון הוא טעימה מהתכנים של מועדון ההורים. אתם מוזמנים להצטרף אלינו למשדרים בזום על כל הנושאים שמעניינים אתכם, אירוח מומחים ועוד שפע תכנים והטבות לכל המשפחה. הצטרפו עכשיו!

וגם, אל תחמיצו את המשדר המיוחד בשבוע הבא: המדריך השלם להורים לחופש הגדול. 3 מומחים, כלים וטיפים מעולים, תשובות לכל השאלות שלכם. הבטיחו את מקומכם חינם עכשיו!

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן