מסר ענק לחיים – הפסדת? זו ההזדמנות שלך

החג של ההזדמנות השניה. מסר חשוב מאין כמותו להעביר לילדים שלנו, לאור 'פסח שני' שצויין בערב שבת.

תארו לעצמכם אדם שעושה את דרכו לחתונה של החבר הכי טוב שלו. לבוש יפה, מלא התרגשות ופתאום הוא רואה שהוויז מוסיף לו זמן. מה קרה? תאונה. משאית התהפכה. נשפך שמן על הכביש. נוצר פקק ענק. במשך 3 שעות הוא תקוע שם עצבני ובסופו של דבר מגיע לחתונה ישר אל הקינוח.

האם שייך הוא ייגש לחתן ויגיד לו: שמע אחי, מה זה מצטער אבל הפסדתי את החתונה שלך. יש מצב שעוד חודש תארגן ככה עוד פעם, את כל האירוע מחדש כדי שאוכל להשלים את הכול?

זה בדיוק מה שקרה שם במדבר. היו כמה אנשים שהחמיצו את הפסח. טמאים, רחוקים. לא משנה. שורה תחתונה: הפסידו. מה אפשר לעשות? אין מה לעשות. משתתפים בצערכם אבל חכו לשנה הבאה.

אבל לא, הם מבקשים ממשה והוא פונה לה’ והופס נולד חג חדש: פסח שני ביד’ באייר.

והחג הזה מלמד אותנו מסר ענק לחיים: לא להיבהל מכשלונות והחמצות ולא להרים ידיים. צריך להרים את המבט ולחפש אחרי הזדמנות שניה.

זה נכון מבחינה כלכלית, מבחינה זוגית, מבחינה מקצועית וגם מבחינה רוחנית.

זה גם מסר חשוב מאין כמותו להעביר לילדים שלנו. נכון, אנחנו אוהבים לספר להם ולעצמנו על ההצלחות וההישגים שלנו. אבל לא פחות מזה חשוב לשתף אותם בכשלונות שלנו. ברגעים בהם לא כל כך הצלחנו ובכל זאת ניסינו שוב ושוב עד שבסופו של דבר הגענו למטרה.

“שבע יפול צדיק וקם”, אמר שלמה המלך. לא רק רשעים נופלים אלא גם צדיקים. ולא רק פעם אחת אלא שבע ואפילו שבעים ושבע. ההבדל הוא שהרשע נופל פעם אחת ונשאר נפול. והצדיק מנסה שוב ושוב להתנער ולקום עד שלבסוף הוא מצליח.

*הופק באולפני ערוץ 7

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן