גבר דתי בסביבה נשית. איך מסתדרים?

הציבור הדתי מעורב בכל שטחי החיים והדבר מייצר לפעמים דילמות לא פשוטות. מה יעשה גבר דתי שמוצא את עצמו במקום עבודה בו כולן נשים חילוניות? האם הדאגה של אשתו ביחס אליו ראויה?

שלום הרב. אני בת 25 ונשואה כבר שנתיים לבחור מקסים. אחרי תקופה ארוכה של חיפושים בעלי מצא עבודה מעולה במשרד פרסום מאוד מבוקש.

יש רק בעיה אחת: הוא כמעט הגבר היחיד שם…😬

רוב העובדים שם הן עובדות, ולא רק זה אלא חילוניות ורווקות.

אני יודעת שבעולם החילוני הנורמות של יחסי גברים-נשים שונות לגמרי מאשר אצלנו, וכל בוקר כשבעלי יוצא לעבודה אני מרגישה צביטה בלב. לך תדע איך הקולגות שלו במשרד מתלבשות… איך הן מתנהגות… אולי מישהי תנסה להתחיל איתו? או אפילו תבוא לתת לו ‘סתם חיבוק’ בסוף היום?

שלא תבין לא נכון. בעלי הוא דוס, יש בינינו אהבה גדולה ואני סומכת עליו שידע להציב גבולות.

ובכל זאת, הלב שלי לא שקט.

תגיד, משהו לא בסדר איתי?

עינת

*****************************

שלום עינת.

התחושות שלך נורמאליות לגמרי. את אוהבת את בעלך וחשוב לך לשמור על הזוגיות היפה שבניתם מפני רעשי רקע חיצוניים. אין דבר יותר בריא ויפה מזה.

הסיטואציה של גבר דתי שעובד בצמידות וקביעות לנשים שאינן מחויבות להלכה ולנורמות הצניעות המוכרות לנו, אכן מורכבת ובעייתית.

יש מקרים בהם הדבר הנכון הוא לחפש עבודה חלופית. עם כל הקושי והמחיר הכלכלי, העולם הרוחני של הגבר ושלום הבית הזוגי – יקרים הרבה יותר.

יש מקרים בהם בכל זאת ניתן למצוא נוסחה להתנהלות בתוך סביבה חילונית מעורבת וננסה להציע לה כמה קווים מנחים:

א. גבר יקר, חשוב שכולן במשרד ידעו שאתה דוס ונשוי. אם אפשר שזה יתבטא גם בנראות החיצונית – מצוין (טבעת נישואין, ציציות בחוץ, אפילו זקן אם זה מתאים לך).

ב. היחס לקולגות – בשבילך אין עוד ‘נשים’ במשרד. יש רק בני אדם.

כלומר, תמשיך להיות אדיב וג’נטלמן ואם מישהי הייתה חסרה בימים האחרונים מותר להתעניין אצלה האם הייתה חולה ואם הכול בסדר עכשיו. כל זה נכלל בבחינת ‘דרך ארץ שקדמה לתורה’.

מצד שני, לעולם לא תחמיא למישהי על תסרוקת, גזרה או לבוש. גם אין מצב שתשתמש בביטויים (המאוד נפוצים היום): מותק, מאמי, חמודה, חיימשלי וכו’, כלפי מישהי שאינה אשתך. שים לב להתמקד בתחום המקצועי שלשמו התכנסנו מבלי להיסחף לשחנו”שים אישיים.

ג. אם מישהי מהעובדות לא קלטה את המקום בו אתה נמצא והיא מרשה לעצמה להניח עליך יד, לחבק או להשתמש בביטויים אישיים של קירבה – תהיה אסרטיבי ותסביר לה בנעימות אך בבהירות: ‘אני יודע שלא התכוונת לשום דבר אישי, ובכל זאת מבקש לא לנהוג כלפיי כך להבא’.

ד. שים לב ל’זמנים החברתיים’ של המשרד – הפסקות קפה, ארוחות צהריים, אירועים חגיגיים – ובחן בכובד ראש האם, עד כמה וכיצד לקחת בהם חלק.

האם כדאי לקחת את המנה שלך ולאכול אותה מול המחשב במשרד שלך תוך כדי עבודה או שנכון להצטרף לשולחן עם כל האחרים? זוהי שאלה שתצטרך לבחון כל פעם מחדש.

ה. מצד שני, העובדה שאתה אדם דתי המוקף חילונים היא הזדמנות נהדרת לקידוש השם. חשוב שכל מי שפוגש אותך יראה יושר, נאמנות, התחשבות, אכפתיות, מאור פנים. בזמנים מיוחדים כמו לקראת חגים אפשר לשלוח לצוות סרטון מעניין על מהות החג וכדו’.

ו. לצד כל הנ”ל אני מציע לך עינת, לקפוץ פעם למשרד ולהתרשם בעצמך מהאווירה והצוות. על הדרך טוב שכולן יכירו את ‘אשתו של’ ושידעו שיש מישהי שמחכה לו בסוף היום בבית.

ז. אם אחרי פרק זמן תרגישו שהנוסחה לא עובדת עבורכם כמו שצריך, ייתכן שלא יהיה מנוס אלא אלא לחזור לאופציה הראשונה ולחפש עבודה אחרת.

ח. חשוב שחששות ותחושות כמו אלו שתיארת, עינת, יונחו ‘על השולחן’ ויהיו מדוברים ביניכם. לצד זה השקיעו זמן יומי ושבועי קבועים בהעצמת הקשר, האהבה והרומנטיקה ביניכם.

יקיריי, בהצלחה גדולה והרבה סייעתא דשמיא בזוגיות, בעבודה ובכל מעשיכם. אשמח לשמוע בהמשך איך הולך.

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן