הלכות שבועות שחל במוצאי שבת

השנה שבועות חל במוצאי שבת. אלו הלכות מיוחדת יש לרגל העניין?

* להכין לפני שבת נר🕯שיוכל לדלוק לפחות 25 שעות וממנו להעביר אש להדלקת נרות החג (ואף לבישול בחג, למעוניינים), וכן נרונים להדלקת הנרות בליל החג.

* סעודה שלישית בשבת 🍝 – עדיף לאכול מוקדם יותר (לפני זמן מנחה קטנה, סביבות 16:11) כדי לא להגיע שבעים לארוחת החג, או להסתפק באכילת מזונות 🍪 ופירות 🍎 בלבד.

* אין להכין דבר בשבת לצורך החג! לכן יש להמתין עד שעה 20:10 לפחות במוצאי-שבת ✨, לומר “ברוך המבדיל בין קודש לקודש”, ורק אז להתחיל להתכונן לחג, לערוך שולחן וכו’. יש המתירים להוציא אוכל קפוא מהמקפיא עוד במהלך השבת כדי שיפשיר, אך לחממו ממש רק בצאת השבת. ויש שהחמירו להמתין בכל מקרה עם ההוצאה עד צאת השבת.

* על נרות החג מברכים שתי ברכות: “להדליק נר של יום-טוב” ו”שהחיינו” (לא מכבים את הגפרור אלא מניחים אותו שיכבה מעצמו).

* בליל החג עושים קידוש שמשולבת בו הבדלה, בסימן יקנה”ז:

יין🍷 (בורא פרי הגפן), קידוש 📖 (ברכת הקידוש לחג – “מקדש ישראל והזמנים”), נר 🕯(“בורא מאורי האש”, ומברכים על האש של הנרות, ואפשר להוסיף להם גפרור כדי שתהיה אבוקה, ולאחר מכן להניחו כדי שיכבה מעצמו), הבדלה (“המבדיל בין קודש לקודש”), זמן 🕰(ברכת שהחיינו). ללא בשמים.

* אוכל נפש הותר ביום טוב ולכן אם רוצים לכבוד החג אוכל טרי יותר מותר לבשל בחג , ולהגביר או להנמיך את הלהבה 🔥 לצורך הבישול (למשל, כשחוששים שהתבשיל יישרף).

* בכל מקרה אין לכבות את הלהבה בתום הבישול באופן ישיר אלא רק בדרך של גרמא. למשל: הרתחת מים כך שיגלשו מעצמם ויכבו את האש (ולהשתמש אחר-כך במים שבושלו) או שימוש במכשיר חגז (ומותר לכוונו גם בחג עצמו).

* כיוון שיש יומיים רצופים של שבתון, יש מקום להקל להתקלח במים שהתחממו בדוד שמש, בשבת (במים פושרים) וביום טוב (אף במים חמים). בזמן הרחצה והניגוב יש להיזהר לא לסחוט את המים שבשערות.

שבת שלום וחג שמח!💐
***********************************************************************

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן