להיות שומר נגיעה

לא קל להיות שומר נגיעה בעולמנו. כמה תובנות על מה זה אומר באמת

להיות שומר נגיעה זה להגיע לפגישת עסקים, לראות יד מושטת מולך, לקוד חזרה ולומר בחיוך: “נעים מאוד, אבל אני נוהג ללחוץ יד רק לאשתי”.

להיות שומר נגיעה זה לגלות שהמון חילונים לא מתנהגים כך בעצמם, אבל מאוד מכבדים את מי שכן. הם מתפעלים מאדם ששומר את כל מה שיש בו רק לאדם שהוא הכי אוהב בעולם.

להיות שומר נגיעה מקבל משמעות חדשה בעידן הקורונה. העולם קלט פתאום כמה נגיעה קטנה משמעותית ואיזו אנרגיה יכולה לעבור מאדם לאדם כשגוף נוגע בגוף. העיקרון הזה נכון לרע ולטוב.

להיות שומר נגיעה זה לשמור את החוויה המחברת של חיבוק אוהב ואת הטעם הקסום של נשיקה רק לאדם שהוא החצי השני של הנשמה שלך. לא לפזר אותם לכל הסובבים ולא לבזבז דבר כה יקר על מי שיום אחד בקושי תזכור איך קראו לו.

להיות שומר נגיעה זה לגייס ברגעים מסוימים את כל הכוח כדי להתגבר. זה להתמודד עם משיכה עוצמתית ולומר לה: “חכי, עוד לא עכשיו”.
להיות שומר נגיעה זה לדעת שאתה עושה את הדבר הנכון והסבלנות הזו בסופו של דבר משתלמת.

להיות שומר נגיעה זה לא רק לבני נוער או לרווקים. גם בתוך חיי הנישואים יש זמן חודשי בו בעל ואישה “שומרים נגיעה” ביניהם.
בתקופה הזו הם מעצימים את החיבור הרוחני והנפשי ביניהם. כשחוזר אחר-כך המגע הוא בא ממקום גבוה ועוצמתי הרבה יותר.

להיות שומר נגיעה זה באמת לא משהו מיוחד. זה פשוט כמו להיות שומר שבת או שומר כשרות. דבר שאתה עושה כי אתה מאמין בה’ ובתורה ומחויב להלכה.
גם אם אתה לא מבין את הסיבה. גם כשקשה לך.

להיות שומר נגיעה, למי שלא יודע, זו חובה מדאורייתא. לא הנהגת חסידות של צדיקים עליונים ואפילו לא גזירה מדברי חכמים. זו פשוט חובה גמורה מהתורה (רמב”ם, ספר המצוות, לא תעשה שנג’. שו”ע אהע”ז כא,ז).

להיות שומר נגיעה בדייטים זה חשוב במיוחד. כדי לבדוק האם האדם שמולי הוא האיש הנכון לי כשותף לחיים ואבא/אמא לילדים שלי, אני חייב לבחון את הקשר שלנו באופן הכי צלול ונקי שאפשר.
נגיעה היא שוחד שמעוור את העיניים. היא יוצרת תחושה של קירבה נעימה ואינטימיות גם אם אנחנו ממש לא מתאימים כבני זוג לחיים. היא עלולה להיות צ’ק בלי כיסוי שנשלם עליו יום אחד בהרבה כאב לב ואכזבה.

להיות שומר נגיעה זה גם כשאני נמצא בתוך קשר רציני עם אופק לחתונה וזה אפילו אחרי שהתארסנו. עד שריבונו של עולם לא חתם בעצמו על האיחוד שלנו והכריז: “מקודשת כדת משה וישראל” עדיין לא הגיע הזמן.

להיות שומר נגיעה זה להיזהר ממדרון חלקלק. התייחדות אינטימית מובילה די מהר למגע מרפרף, שממשיך לאחיזת יד, שמתפתחת לליטוף וחיבוק ומי יודע היכן הרכבת הדוהרת תיעצר.
בין איש לאישה בוערת אש. היא יכולה לחמם ולהאיר והיא עלולה לשרוף. ובאש לא משחקים.

להיות שומר נגיעה זה לזכור שיש לא רק ‘איסור נגיעה’ אלא גם ‘מצוות נגיעה’.
מי שימתין בסבלנות לזמן הנכון ולאדם הנכון יגלה שזו אחת המצוות הכי מענגות ומתוקות שיש.

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן