שו”ת – “מפחד שהמשיכה תיעלם…”

האם אין חשש שכל ההתגברות בעניני צניעות תגרום לכך שכוח המשיכה כלפי המין השני ייפגע?

שאלה: היי שלום!
אני תקופה מאוד ארוכה שאני שומר על העיניים והברית שלי, כבר 43 ימים, וזה מלא במלחמות ביני לבין יצרי במיוחד לאורך כל התקופה הזאת בבית, וכל פעם שיש מישהי יפה בטלוויזיה אני משתדל לא להביט בה, ויש לי חשש שהתפתח לאחרונה, שאולי בעקבות המאמץ שלי להדחיק את היצר המיני ולא להביט בבנות, האם בעקבות דחיקת יתר וחוסר נתינת דרור ליצרי, האם מרוב הדחקה זה לא יגרום אולי לדעיכת היצר שלי וישפיע אולי על המשיכה שלי לבנות ויגרום לא פחות להימשך לבנות, בעקבות כך שאני מדחיק את יצרי יותר מדי?
תודה

תשובה: שלום.
ראשית, אשריך. המלחמה הגדולה של הדור שלנו היא בחזית הצניעות ונראה שאתה לא סתם חפ”ש אלא לוחם סיירת. הגמרא אומרת שאחד האנשים שהקב”ה מכריז עליהם בשמים ומתפעל מהם בכל יום הוא “רווק הדר בכרך ואינו חוטא” (פסחים קיג). הדברים האלו נאמרו לפני 1700 שנה כשעוד לא היה אינטרנט, טרם נולד האינטסגרם ואף אחד לא שמע על נטפליקס. רק תחשוב כמה ריבונו של עולם מתפעל מבחור כמוך שחי בדור הזה ובכל זאת מצליח להחזיק את הראש מעל המים ולשמור על עצמו. מדהים!
יחד עם זאת חשוב לזכור שכמו בכל מלחמה, יש גם ירידות ונפילות. הדבר החשוב ביותר הוא לא לוותר ולא לתת להן להחליש אותך במאבק.
לגבי שאלתך – החשש שלך שהמשיכה תיפגע מרוב התאפקות מזכיר את דברי חז”ל ביחס ליצר המין: “משביעו – רעב, מרעיבו – שבע” (סנהדרין קז). כלומר, גירוי היצר רק מעצים אותו ודומה לשפיכת דלק על מדורה, בעוד שההתגברות והשמירה ממראות לא צנועים – מרגיעה וממתנת. האם יש חשש שהיצר ייעלם והמשיכה תיכחד? ממש לא. כמו בדימוי של חז”ל ליצר האכילה שהוא חלק בלתי נפרד מהמערכת הפיזית שלנו, תמיד היה ותמיד יהיה, כך גם יצר המין במערכת הנפשית שלנו. היכולת להימשך ולהתחבר לאישה אמיתית וטובה בבוא היום לא ייעלם. להפך, ההתגברות שלך כיום היא חלק מהמחויבות שלך כלפי אהובת ליבך המיועדת שמחכה לך בסבלנות. אני בטוח שהיא היתה שמחה לדעת שהאש שרוחשת בתוכך היום לא מתבזבזת ומציתה דליקות מיותרת אלא שמורה כדי לחמם את הזוגיות והאהבה שלכם בבוא היום.
ומה בינתיים? אני ממליץ לך להפנות את כוח האהבה וההשפעה שיש בך לסובבים אותך – משפחה, חברים, חניכים. בבוא היום תזכה להגיע צלול וממוקד אל המפגש המשמח עם בחירת ליבך.
בהצלחה!

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן