עשרת הדיברות לדייטים בעידן הקורונה

איך לצאת לדייט כשכל בתי הקפה סגורים? איך לנהל שיחת נפש כשצריך לשמור מרחק של 2 מ' זה מזו? קבלו את עשרת הדיברות לדייטים בתקופת המגיפה העולמית

לא פשוט למצוא אהבה. בטח בעידן המודרני וכל שכן בתקופת הקורונה.

כי איך תצא לדייט כשכל בתי הקפה סגורים?
איך תשבי לשיחת נפש עם בחיר ליבך כששני מטרים לפחות צריכים להפריד ביניכם?
ובכלל, מפחיד לצאת מהבית כשיש מצב שאתה הולך להיפגש עכשיו עם שתיים במקביל – בחורה חיננית ולצידה קורונה עצבנית?

אז מה עושים, חברים?

קבלו את עשרת הדיברות לדייטים בתקופת מגיפה עולמית:

א. שומרים על הכללים – בעזרת ה’ עוד תזכו לעמוד מתחת החופה. אבל תנאי בסיסי בלהיות נשואים זה להיות חיים. “ונשמרתם לנפשותיכם” הוא מסגרת הברזל שרק בתוכה אנו פועלים ומתקדמים.

ב. אופטימיות ואמונה – עוד לפני שנרד לתכל’ס – חשוב להצטייד בכמויות של אמונה ובערימות של תקווה. כי כיהודים אנחנו עתירי ניסיון. עברנו צרות ומשברים ענקיים ומכולם יצאנו מנצחים. גם לקורונה תימצא בעז”ה תרופה והגל הנוכחי יעבור ויותיר אותנו גדולים מחוזקים יותר.

ג. דייט עם עצמי – מפלס הדייטים שלכם נע בכיוון הפוך ממפלס הכינרת? נצלו את ההזדמנות למפגש עמוק יותר עם עצמכם. זה הזמן לברר שוב מחדש: איך אני מתנהל במסע בדרך אל החופה, איזה מין בן/ת זוג אני באמת צריך ומה עוצר אותי מלהגיע אל היעד. גם אם עשיתי את חשבון הנפש הזה בעבר, החיים דינאמיים וכדאי לעשות מידי פעם ‘חישוב מסלול מחדש’. תקופת הקורונה היא זמן נהדר לשם כך.

ד. היכרות דרך הרשת – מסתבר שמפגשי פנויים-פנויות ושבתות היכרות לא הולכים להתקיים בזמן הקרוב. מה נשאר? אתרי היכרויות. הבמה המרכזית והאפקטיבית ביותר כיום למציאת אהבת חייכם. גם אם ייקח עוד זמן עד שאפשר יהיה להיפגש פנים אל פנים, אל תבזבזו את הזמן ובינתיים חפשו התאמות והתחילו קשרים חדשים. בשלב ראשון אפשר להתנהל בצורה טלפונית ואינטרנטית (דרך ווטסאפ-וידאו, סקייפ, זום וכדו’) שיובילו בע”ה למפגש פנים אל פנים ביום שאחרי הקורונה.

ה. לתחזק את הקיים –אתם כבר בקשר עם מישהו/י אבל קשה יותר להיפגש עכשיו? אל תתנו לקשר לגווע. המשיכו לתדלק את האש שבוערת ביניכם וקדמו את הקשר דרך שיחות טלפון יומיומיות ומפגשי וידאו ווירטואליים. אדרבה, בזמן של התמודדות שכזו יש ערך מיוחד לביחד הזוגי והקושי והגעגוע עשויים לחבר ביניכם.

ו. שמירת נגיעה – אחד הדברים הטובים שבכל זאת יצאו מהקורונה הוא שהעולם למד להעריך את כוחו של המגע האנושי. איזו יכולת אדירה יש למגע קצר להותיר חותם ואפילו לשנות חיים. ההלכה היהודית חשבה על זה מזמן ומכוונת את כולנו להתאזר בסבלנות ולשמור על האנרגיה המדבקת של המגע לאדם הנכון ולזמן הנכון.
ולכן, גם מי שבדרך כלל קשה לו לשמור נגיעה – יתאמץ עכשיו במיוחד לשמור על המרחק הנדרש. להעצים את הקשר הנפשי ולהמתין עם הביטוי הפיזי שלו עד שישמעו מילות הקסם: “הרי את מקודשת לי…כדת משה וישראל”.

ז. התחזקות רוחנית – המאבק בקורונה מתנהל בשני מישורים מקבילים: למטה על הארץ ולמעלה בשמים. כאן, עלי אדמות, באמצעים רפואיים ומעשיים, ולמעלה בשמים – באופן רוחני. כל צעד שלנו להיות טובים יותר: להוסיף בלימוד תורה, בחסד, בצניעות, בשמירת הלשון – נותן כוח רוחני למאבק העולמי למיגור הנגיף. כך הרי מספרת התורה: יעקב אבינו חשש מאוד מהמפגש עם עשיו. אך לאחר שגבר באופן רוחני על אותו מלאך מסתורי בלילה – שרו של עשיו, כשפגש למחרת בבוקר את אחיו – מה שהלך שם היתה חגיגת נשיקות וחיבוקים. הניצחון למעלה הכריע את הקרב למטה.

ח. מייצרים אווירה – אף אחד לא יודע לומר מתי התקופה הזו תסתיים. לא תקופות הקורונה וגם לא תקופת הרווקות. השאלה החשובה היא איך נרגיש בינתיים. האם נעבור את התקופה הזו מתוסכלים ומרוטי עצבים, או שנבחר להביט בעין טובה, נשמח במה שיש ונפיק את המירב מהמצב שריבונו של עולם שם אותנו בו.

ט. תפילה – אנו מאמינים בכוח העצום של תפילה מעומק הלב. כשיהושע יצא להילחם בעמלק, נותר משה רבינו בראש הגבעה ונשא ידיו השמימה בתפילה. העולם זקוק עכשיו לתפילה שלכם יותר מתמיד. על החולים, על הבודדים, על העצובים. עם סידור או בלעדיו, בבית כנסת או בחדר הפרטי שלכם. ריבונו של עולם שם איתכם והוא שומע.

י. ולסיום – אחרי שמשתוללת שריפה ביער – בחורף שלאחר מכן מתרחשת התחדשות אדירה וצמיחה מהירה.
נאחל לכולנו שאחרי שנעבור את הגל הנוכחי – נצא כולנו מהבידוד והבדידות ותשתולל בו מגיפה של אהבה, זוגיות והמון חתונות שמחות.

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן