יוצאים? על מה כדאי לדבר בפגישות

איך הופכים את הדייטים למשמעותיים יותר? על מה כדאי לדבר כך שהשיחות יהיה עמוקות ויקדמו את הקשר? הנה אוסף רעיונות שימושי

את הדייט הראשון צַלַחְתֶּם בהצלחה. גם השני עבר ממש בכיף. מאז אתם ביחד והעסק מתקדם יפה ולפעמים מתגנבת ללב מחשבה משמחת-מפחידה ש’מי יודע, אולי הפעם זה זה…’.

אלא שֶפֹּה ושם מגיעות גם שתיקות מביכות. למרות ששניכם דברנים השיחות שלכם מתחילות קצת לחזור על עצמן או לעסוק בדברים שוליים שלא באמת מקדמים את הקשר. אתם חותרים להגיע עמוק יותר ולגרום לזוגיות שלכם לעלות מדריגה. אתם מחפשים נושאים מעניינים שיוסיפו קצת צבע ופלפל לתבשיל האהבה שלכם.

אז הנה, במיוחד בשבילכם, כמה רעיונות לדוגמא. הם יכולים להיות פתח לשיחות משמעותיות שיעזרו לכם להכיר טוב יותר את בן/ת זוגכם לא רק מהצד החיצוני ויקרבו ביניכם (הניסוח בלשון זכר אך מיועד, כמובן, לשני המינים):

סַפֶּר לי על השנה המשמעותית ביותר בחייך * באיזו החלטה שקיבלת בחיים אתה גאה? * איזה הישג נתן לך הכי הרבה סיפוק? * מה עיצב אותך להיות מי שאתה היום? * מה המקום של עבודת ה’ בחיים שלך? * איזה סוג של לימוד תורה מדבר אליך ומעצים אותך? * ספר על תפילה בלתי נשכחת שהיתה לך * מהם הרגעים בהם אתה הכי מרגיש קרוב לאלוקים? * ספר על זוגיות יפה שאתה מכיר * מה היה שם שמצא חן בעיניך? *  אילו דברים מבית ההורים שלך היית מאמץ לבית העתידי שלך ומה היית מעדיף שיהיה אחרת? * איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשר שנים? * אם היו מתקיימות בחירות היום – למי היית מצביע? * על מה אתה חושב שאתה צריך לעבוד? (מבחינה רוחנית, רגשית, מידותית וכדו’) * מה מלהיב/מכעיס/מעציב/מדכא אותך? * ספר על זיכרון ילדות מתוק אחד * למה קוראים לך ______? * ספר על תחביב לא שגרתי שיש לך * דמות מעוררת השראה/הערכה בעיניך * ספר סיפור קטן עליה * חוויה מעניינת/מצחיקה/מכוננת שאתה זוכר מימי בית הספר היסודי * תן טיפ ליחסי אנוש טובים (בלימודים, בעבודה) * ספר על דבר מרגיז/מעליב/מפתיע שחווית בחודש האחרון. איך הגבת? * נס שקרה לך בשנה האחרונה או למישהו שאת/ה מכיר/ה * מהן שלוש התכונות המרכזיות שחשוב לך שיהיו בחבר טוב? * ספר על פדיחה שקרתה לך * מה יכול לגרום לך להתעצבן? * מה הם שלושת הדברים המספקים ביותר שעשית בחייך? * לְמה אתה זקוק מעבר לצרכים הבסיסיים כדי להיות מאושר? * על איזה דבר שלא תעשה היום אתה עלול להתחרט בגיל 90? * מה אתה תורם לאנשים שנמצאים בסביבה שלך? * מה היכולות והתכונות שלך שבזכותן אתה מצליח במה שאתה עושה? * על מה אפשר לסמוך עליך בכל מצב * ספר על חוויה קשה שקרתה לך וכיצד דווקא היא תרמה לחייך * מה יכול לגרום לך להזיל דמעות? מוכן לספר על הפעם האחרונה שזה קרה? * מה היית רוצה לאחל לעצמך? * ואם כבר מדברים, למה אתה רוצה להתחתן?

כמובן שהנ”ל אינו שאלון אינטרנטי שצריך לתקתק במהירות. להפך. הצטיידו בסבלנות ונסו לדלות את התשובות מהמקומות העמוקים יותר בנפש שלכם. זה מצריך אומץ ופתיחות אבל תהיו בטוחים שהזוגיות שלכם תרוויח בגדול. כמון, השיח צריך להיות דו-צדדי, וכל אחד מכם ישתף בתורו בתשובה שלו לשאלה.

סייג לחוכמה

לצד זה, חשוב לומר גם על מה לא כדאי לדבר בפגישות. ישנם דברים שעלולים להרחיק ביניכם, שלא מתאים לדבר עליהם בשלב הזה או שסתם אין בהם טעם. למשל:

* בחור יקר, נא חסוך מפגושתך הנוכחית את החוויות המעניינות שהיו לך עם האקסיות הרבות שזכית לפגוש (בפרט, אם חלק מהן חברות טובות שלה), לך ואת הקילומטראז’ העשיר שצברת בתחום הדייטים עד היום. ככלות הכול, לא תמיד מחמיא ומעודד לשמוע שאת מס’ 163 ברשימה.

* כנות היא תכונה חיובית שבדרך כלל היא תורמת לזוגיות. אך היא לא מחייבת לשתף את בת זוגך בפרוטרוט בכל הנפילות הרוחניות שהיו לך, בכשלונות בשמירת הברית ובהתחלקויות בשמירת נגיעה. את התשובה תעשה בינך לבין ריבונו של עולם ותאמין במה שאמרו חז”ל שיש כוח בתיקון אמיתי למחוק את כל העבירות, וממילא אין צורך לחפור בהם שוב. בפרט שאינך יודע איך הדברים יתקבלו אצל בת זוגך…

* אין טעם לדבר וכל שכן להתווכח על פרטים הקשורים לעתיד הרחוק – כמה ילדים בדיוק יהיו לכם ואיפה תגורו עוד עשר שנים. אם רוח הקודש אינה תכונה שמאפיינת אתכם, אין ולא יכול להיות לכם באמת מושג מה יזמנו לכם החיים. חבל להכביר במילים על דברים שתלויים בהמון נתונים שכלל אינם ידועים לכם כרגע.

* שיחות על נושאים אינטימיים הקשורים לחיי אישות הם חשובים מאוד בין בני זוג נשואים אבל בעייתיים ולא צנועים אצל זוג בשלב הדייטים. כל דבר צריך לבוא בזמנו ואם יש ביניכם תקשורת טובה וגישה נכונה לגוף ולחיים, מסתבר שבבוא הזמן תצליחו בע”ה למצוא את השביל המתאים לכם גם בתחום האינטימי.

יש לכם עוד רעיונות על מה כדאי לדבר ועל מה מוטב לשתוק? שתפו אותנו בתגובות!

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן