עצמאות בשבילי

מה עושים כזה עניין מיום העצמאות? על מה השמחה הגדולה כשיש כל כך הרבה חסרונות ובעיות במדינת ישראל?

אַת שואלת למה אני כל-כך שמח ביום העצמאות? למה אני “עושה עניין” מהיום הזה?

אני אגיד לך למה.

עצמאות בשבילי זו לא סתם מילה.

עצמאות זה המון דברים קטנים שמצטרפים לדבר ענק שהמילים שלנו דלות מלתאר.

את רוצה בכל זאת שאנסה?

אז הנה –

עצמאות בשבילי זה לקבל צו מילואים שמתנגש (שוב…) עם החופשה המשפחתית, ובכל זאת ללבוש בגאווה את המדים הירוקים ולזכור שגם הסבא רבא שלי, קיבל זימון לצבא. אלא שאז זה היה הצבא הסובייטי וסבא פנחס נפל בקרב צושימה בין יפן לרוסיה במלחמה שלא היה לו שום קשר אליה. 

עצמאות בשבילי זה להיתקע בפקקים בדרך לעבודה, אבל לזכור שזה רק בגלל שהארץ שלנו עמוסה במכוניות ומליאה באנשים עובדים ושהולכים ובונים לתפארת את המדינה שלהם, ולא ארץ זרה שמחר תַּפְנֶה להם עורף.

עצמאות זה לשלם מס הכנסה, ביטוח לאומי ולהוסיף גם מע”מ, אבל לזכור שהכסף לא הולך לממן משתאות פאר של הפריץ או כיבושי ראווה של הקיסר. הוא ישמש לבניית כבישים ותחנות כוח, לקניית טנקים ועזרה לחולים ונזקקים.

עצמאות בשבילי זה להיכנס לרכב ותוך שעה לנשק את אבני הכותל או להוריד דמעה בקבר רחל, לקרוא תהילים במערת המכפלה או לרקוד כל הלילה אצל רשב”י.

עצמאות זה לזכור שאת מה שמשה רבינו היה יכול רק לחלום עליו, ורבי יהודה הלוי התגעגע אליו בשירתו, אני יכול לגעת, לחבק ולנשום אל תוכי.

עצמאות זה לציין יום חג לדמוקרטיה ביום הבחירות (אם אם הוא קורה לעיתים קרובות מידי) ולדבר בעברית כמו שדיברו כאן לפני אלפיים שנה.

עצמאות זה להתלונן בטיסות, אבל עדיין למחוא כפיים ולהתרגש כשנוחתים חזרה.

עצמאות זה מלחמת ששת הימים ומבצע יונתן, ומנורת שבעת הקנים ודגל כחול לבן. 

עצמאות בשבילי זה לזכור שהפריבילגיה לקטר ולבקר את המדינה שאני חי בה, הם דברים שלא היו לי במשך אלפיים שנות גלות, ולא קיימים עד היום בכל המדינות הסובבות אותנו…

עצמאות זה לדעת שלמרות שאין לנו נפט וברוב השנים חסר מים, שיש לנו אויבים מבחוץ ומאבקים מבפנים, עדיין אנו חיים בארץ המובטחת באחת התקופות הטובות בהיסטוריה ומגשימים חלום של דורות.

עצמאות בשבילי זה לקרוא את התנ”ך ולראות איך נבואות האתמול הפכו לכותרות העיתונים של היום. זה לראות פריחה רוחנית של ישיבות, כוללים ובתי מדרש שלא היה כדוגמתה מאז תקופת דוד ושלמה.

עצמאות זה לדעת שעדיין לא הגענו אל התחנה האחרונה, אבל כן, הרכבת שלנו סוף סוף דוהרת על הפסים.

עצמאות  זה לדעת שישראל אומנם חוגגת 73, אבל במושגים של מדינות היא עדיין…תינוקת וסובלת מכמה מחלות יַלְדוּת. לכן סבלנות ואופטימיות נחוצות מאוד למי שבוחר לגור בה.

עצמאות בשבילי זה לא להיות כפוי טובה.

זה לשאת עיניים לשמים ביום ה’ באייר ולומר: הללויה.

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן