גם לרחל אמנו אין תעודת ביטוח

כל מי שנקלע בשבת האחרונה לבית הכנסת לא היה יכול לפספס אותו. עלון הישועות המ-ד-ה-י-ם! שישה עשר עמודים צבעוניים, גדושים בתמונות קורצות, סיפורים מצמררים וכותרות מפוצצות. “ישועות נפלאות בקבר רחל” בכריכה הקדמית, “הבטיחו את הישועה שלכם ביום ההילולא 31.10.17”, באחורית. אם לדאבונכם עלוני השבת אזלו לפני שהגעתם, אל דאגה. עותק מיוחד נוסף שמור לכם בין דפיו של עיתון השבת, ושלישי ממתין לכם בסבלנות בתיבת הדואר.

מי שעלעל בין הדפים המרשרשים גילה שם את המילים הבאות:  “חיים אנו בתקופה של סכנות. מחבלים, תאונות דרכים, מחלות קשות ושאר צרות. מי מאיתנו לא מחפש לו תעודת ביטוח? מאבטח אישי שישמור עליו?”.

אל המשימה נרתמה לא אחרת מאשר רחל אימנו, שהשבוע, יא’ בחשוון, חל יום פטירתה. עלון הפלאים פרש גם שפע של אביזרי עזר שיבטיחו את הישועה הנכספת. ביניהם:

מטבע הקודש המופלא הנושא את שמות הקודש. חובה בכיס שלכם! זאת הדרך של אמא רחל לשמור עלינו ולהביא לנו את כל הישועות.  איפה שלא תהיו ומה שלא תעשו, המטבע הקדושה תהיה שם כדי לשמור עליכם”.

“מפתח הפלא. כל סיבוב של המפתח שלנו כאן בעולם הזה, גורר אחריו סיבוב גדול של המפתח שבידי רחל אמנו, אותו היא מסובבת והופכת דין לרחמים”.

זה לא מסתיים בזה וממשיך דרך “החוט האדום המפורסם…החיבוק האהוב מאמא אלינו. מי שיזכה לקבל ממנו חתיכה יכול להיות סמוך ובטוח שהסגולה הנפלאה הזו תציל אותו ותביא לו ישועות בשפע ובקלות זיווגים הגונים ואושר רב”.

וכמובן – “יין הישועות” – הישועות נשפכות כיין, נשאר לנו רק לפתוח את היד ולקבל. בקבוק אחד קטן ובו יין קדוש יכול לעשות את ההבדל בין קושי ומחסר לבין ישועה שלימה…”

רק “הנר הקדוש” ו”תיקון השופרות”, המוכרים לנו כל-כך מקברו של רשב”י במירון בל”ג בעומר, נעדרו משם מסיבה שאיננה ברורה.

 

המסקנה חד משמעית: כל מה שמפריד ביניכם לבין פתרון כל הבעיות והצרות שלכם זו שיחת טלפון אחת קטנה למספר הרשום בתחתית הדף(ותרומה צנועה של 180 ₪ בחודש למשך שנים עשר חודשים), והישועה כבר בדרך אליכם.

 

_______________________________________________

ואתה קורא את הדברים בשקיקה ורק דבר אחד טורד את מנוחתך.

כמה חבל שרחל עצמה לא זכתה לכל זה…

כמה התייסרה אימנו הצדקת בכמיהתה לילד משלה. הרי לא היה דבר בעולם שרצתה יותר מזה.

ובכל זאת, כשפנתה לאהוב ליבה שיפתח למענה את אוצר הנשמות ויביא לה תינוק אחד קטן, הזכיר לה יעקב את האמת הפשוטה והברורה – “התחת א-לוהים אני אשר מנע ממך פרי בטן” (בראשית ל,ב) – ‘יקירתי האהובה, לא אנחנו בראנו את העולם ולא אנחנו מנהלים אותו. בכוחנו לבקש ולהתחנן בפני בורא עולם, אבל שום דבר אינו מובטח. איננו יכולים לקבוע או להכריח את ריבון העולמים לעשות דבר כזה או אחר. אנו נמשיך לעשות את חלקנו וה’ יעשה הטוב בעיניו’.

 

אך אם רק היה מתגלגל לידיהם עלון הישועות המופלא. הרי בשיחת טלפון פשוטה היו יכולים להשיג באופן מיידי את המטבע הקדוש או יין הישועות, את מפתח הפלא או החוט האדום, ומיד היו נפתחים בפניהם כל השערים ורצונותיהם היו מתמלאים.

 

כמה חבל גם על משה רבינו.

הרועה הנאמן, גדול הנביאים, שניצב מול שערי הארץ הנעולים ותפילותיו האדירות נתקלו בקיר של ברזל – “אל תוסף דבר אלי עוד בדבר הזה…כי לא תעבור את הירדן הזה” (דברים ג,כז).  אם רק היה משיג את עלון הישועות. הרי בין רגע היה יכול להפוך את הגזירה ולצעוד בשמחה אל הארץ המובטחת. איזו החמצה!

_______________________________________________

הדברים הבאים נכתבים בחיל ורעדה.

הדבר האחרון שאנו רוצים הוא למנוע, חלילה, יהודים טובים מלתרום למוסדות תורה וחסד.

אין כוונתנו גם להקטין בכהוא זה את גודל מעלתה הנשגבה ונשמתה האצילית של רחל אימנו עליה השלום.

באנו למחות כנגד חילול ה’ הגדול שבו מנצלים את מצוקתם ואת ליבם הדואב של יהודים מיוסרים ומבטיחים להם ישועות באופן שכמותו לא נשמע מעולם. מבלבלים את סדר המציאות ו’מכריחים’ את ריבונו של עולם למלא את רצוננו באמצעות כל מיני אביזרים והבטחות כזב.

בוודאי שכיהודים מאמינים אנו יודעים שיש לתפילה כוח עצום. גם במצבים קשים איננו מתייאשים מן הישועה וזוכרים את דברי חז”ל “אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם – אל יימנע עצמו מן הרחמים” (ברכות י,א).

אך אחרי כל זאת אנו יודעים שאין לנו שום תעודת ביטוח. ומי שמשתמש בשמה של רחל אימנו כדי להונות אנשים בהבטחות כזב עושה דבר חמור, אף אם כוונותיו טובות.

_______________________________________________

ריבונו של עולם , אבינו שבשמים. קרבנו אליך והושיענו מכל רע. אנא, ברחמיך הרבים, חזקנו, חבוש פצעינו ורפאנו ממכאובינו. זכור נא את זכות האבות והאמהות וכל הצדיקים, וראה בעוני בניך ושמע לשוועתם. תן בליבנו בינה להבחין בין אמת לשקר, ושמור נא עלינו שהמצוקה והמכאוב לא יסמאו עינינו ונשכח שרק אתה הוא מקור הישועה והכול בידך. ברוך אתה ה’, שומע תפילה.

 

 

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן