האם נכון שהמשיח יבוא השנה?

התכתבות ווצאפ בנושא:

האם נכון שהמשיח יבוא השנה?

 

ונצרף תשובה נוספת של הרב אורי שרקי:

 

שאלה:

 

לאחרונה פורסם סרט ביוטיוב אודות נער בן 15 שחווה מוות קליני בהרצאה עם הרב רמי לוי. ובו הוא מספר מסר אודות גוג ומגוג הסרט זכה כמעט לחצי מיליון צפיות וכן קיבל הסכמה מרבנים. בנוסף באתר הידברות היום יהיה שידור עם מסר מהרב דוד בצרי. השידור עוסק בהאם הגיע גוג ומגוג. אנו בזמנים קשים. וכן הרב קנייבסקי אמר להתכונן לביאת המשיח. אשמח להתייחסות של הרב לדברים אלו.

 

תשובה:

 

זה הכל שטויות. המפיצים את הרעיונות האלו מבקשים לחזק את השקפתם האנטי ציונית הבזה לשותפות מעשה האדם [צה”ל והמדינה] עם הקב”ה ומחפשים אפוקליפסות כפתרון. הדברים הנכונים שבדבריהם אינם חידוש ואין צורך בנער בן 15 כדי לדעת שהנביאים דברו על מלחמת גומ”ג ועל ביאת המשיח. תפיסתם את ביאת המשיח היא ילדותית. רואים בו איזה סופרמן מאגי הנוחת מעננים. זה בזיון ליהדות.

 

 

וכן בשיעורו של הרב שמואל אליהו

על סמך הנאמר בתרגום ועל סמך המאורעות היה אומר מרן הרה”ג אליהו זצוק”ל כי בצרות של השואה ושל מלחמת העולם השנייה עם כל נוראותיה יצאנו ידי חובת מלחמת גוג ומגוג. גם הביטוי שנאמר על גוג בספר יחזקאל (לח ט) הוא הביטוי שנקבע בלשונם של ישראל – שואה: “וְעָלִיתָ כַּשֹּׁאָה תָבוֹא כֶּעָנָן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ תִּהְיֶה אַתָּה, וְכָל אֲגַפֶּיךָ וְעַמִּים רַבִּים אוֹתָךְ”. כך אומרים בשם האדמו”ר שר שלום מבעלז (ע”י האדמו”ר ממעליץ). כך אמר האדמו”ר מחב”ד, כי בידינו מסורת מוסמכת מתלמידי הבעל-שם-טוב, שבגלל התארכותה היתרה של הגלות, כבר יצאנו ידי-חובת כל ייסוריה של אותה מלחמה. 

 

(ראה בשיעור את ההתייחסות לנושא בהרחבה) 

 

 

 

 

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן