נקודות להתייחסות חינוכית בעקבות אירועי סוף השבוע

מחנכים/ות יקרים/ות.

עם החזרה ללימודים תקדישו מן הסתם זמן לאיסוף חוויות, מחשבות והרגשות מחג מתן תורה.

לצד זה אני מפנה את תשומת הלב לשני אירועים שקרו בסוף השבוע האחרון שמסתבר שהתלמידים שמעו עליהם בחדשות ומן הראוי לתת עליהם את הדעת ולמצוא זמן להתייחסות במהלך הימים הקרובים:

  1.      התאבדותו של אריאל רוניס (רשמו בויקיפדיה ותראו את כל הסיפור), שמזמין לדיון בסוגיות רבות: “מוות וחיים ביד הלשון” * הלבנת פנים ושמירה על כבוד הזולת * שיטת ה”שיימינג” * המהירות שבה שופטים אדם וחורצים גורל מבלי לבדוק את הנתונים * אפליה על רקע גזעי * היחס להתאבדויות ועוד. על כל אחת מהן ניתן להרחיב רבות.
  2.     האירוויזיון האחרון כשהשיר הישראלי גולדן בוי (רשמו בויקיפדיה. אפשר למצוא את השיר ביוטיוב) העפיל לגמר שהתקיים בליל חג השבועות וזכה במקום התשיעי. הזמר נדב גדג’ בן ה-17 ושירו עוררו הדים רבים ושמחה על ה’הישג המכובד’.
    יש כאן מקום לדיון בכמה נושאים:
    מה היחס שלנו לאירוע מסוג כזה * האם משנה עבורנו העובדה שהתחרות התקיימה בליל חג * היחס לזמרים ולכוכבים ותופעות ההערצה כלפיהם * לראשונה מדובר בשיר באנגלית מתחילתו ועד סופו, מה יש בו שמייצג את ישראל? * התבוננות במילות השיר ובמסר שהוא מעביר וכן הלאה.

רשמתי כאן רק נקודות כלליות וכמובן שכל אחד יכול לבחור לאן מתאים לו לקחת את הדברים.

באירועים מן הסוג הזה יש הזדמנות עבורנו לעורר דיון ומחשבה ולהעביר מסרים חינוכיים בנקודות שהתלמידים/ות עשויים להיות קשובות אליהם באופן מיוחד.

תגובות והארות יתקבלו בברכה

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן