בשליחות הקב”ה

בימים שלפני ליל הסדר מסתובב גבי ותולה מודעות בבתי המלון וב”גסט-האוסים” בעיר מומבאי, המזמינות את ציבור היהודים לליל סדר כהלכתו בבית חב”ד. בערב ליל הסדר, כמה שעות לפני כניסת החג, בעיצומן של ההכנות לליל הסדר, רבקי אומרת לגבי “לך תסתובב ותראה אם לא שכחנו מלון או גסט-האוס”. גבי אומר לה “אבל אני הסתובבתי אישית ותליתי בכל המקומות”. רבקי מתעקשת וגבי יוצא לרחוב כמצוות רעייתו היקרה.
תוך כדי סיורים ברחובות, גבי מגלה גסט-האוס שמשום מה הוא פסח עליו בסיבוב  הקודם ולא תלה בו מודעה. הוא נכנס פנימה ומבקש מהפקידה לראות את ספר האורחים, הוא מעלעל בו ומגלה שם  שנשמע ישראלי. 
הוא עולה במדרגות, דופק בדלת שוב ושוב, ומשלא נשמעת תשובה הוא עוזב ומתחיל  לרדת במדרגות  כאשר הוא מגיע למדרגה התחתונה, הדלת מאחריו נפתחת ובחור עם מגבת סביב חלציו נוטף מים מסתכל עליו בהלם. “מי שלח אותך” שואל הבחור, “הקדוש-ברוך-הוא” עונה גבי.  הבחור בהלם מוחלט קורא לו לבוא, גבי נכנס והבחור מתלבש ואומר לו: “תשמע סיפור, אני מגיע עכשיו מדרום הודו בדרכי לצפון, כלל לא תכננתי לעצור  בעיר, באתי ברכבת והייתי צריך להחליף רכבות. כשאני יורד בתחנה ובא לקנות כרטיס, אני מגלה לחרדתי שכייסו אותי. אני יושב על אבן ומתחיל להיכנס לדיכאון, לפתע ניגש אלי אדם צעיר, הבחור מדבר אלי במבטא צרפתי ושואל אותי מאיפה אני. כשאני אומר שאני מישראל, הבחור אומר לי -גם אני יהודי, מצרפת- ונותן לי סכום  כסף.  הבחור אומר לי – תיסע לעיר ותשכור חדר, אחרי החג תתקשר הביתה ותגיד להורים  שיפקידו כסף בבנק הדואר, ואז תמשוך את הכסף באמצעות ‘ווסטרן יוניון”.  אני עושה כמו שמציע הבחור, מגיע לעיר, שוכר חדר ב”גסט-האוס” הראשון שאני רואה, נכנס לחדר ונשכב על המיטה. אני מסתכל כלפי מעלה ומתחיל “לדבר” עם 
א-לוקים –
“א-לוקים, מה קורה? מה יהיה? מה אני עושה כאן במצב ביש שכזה?” –
אתה קולט? אני, הקיבוצניק? שמעולם לא היה לי שום קשר עם ההוא מלמעלה, מדבר  אליו.
פתאום אני קולט שהיום בערב זה ליל הסדר, והמונולוג שלי מתחדש – אני יודע שהקשר  בינינו לא מי יודע מה, אבל א-לוקים, אם אתה אוהב אותי, תן לי סימן, אל תיתן לי  להיות לבד הלילה, תן לי להיות בליל סדר אמיתי עם עוד יהודים…
סיימתי את המונולוג, התפשטתי ונכנסתי למקלחת, פתחתי את המים ופתאום – דפיקות בדלת, חשבתי שאני מדמיין, אבל לא, הדפיקות חזרו שוב ושוב. סגרתי את המים, שמתי מגבת וניגשתי לפתוח את הדלת.  
אני פותח את הדלת ורואה מישהו שנראה כמו רב יהודי בקצה המדרגות, וכשאני שואל אותך מי שלח אותך? אתה עונה לי “הקדוש-ברוך-הוא”….

מיותר לציין שגם הקיבוצניק הנ”ל, כמו מאות ואלפי יהודים אחרים זכו לאירוח  קסום בבית חב”ד בעיר.   

 

לעילוי נשמת גבי ורבקי הולצברג שנרצחו בפיגוע בבית חב”ד במומבאיי

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן