לעלות על הקבר של אבא – יותר מידי?

שמעתי פעם שלעלות הרבה לקבר של הנפטר זה לא טוב. (אני לא זוכרת למה). האם זה נכון? כי דווקא שם אני מרגישה הרבה פעמים את החיבור לאבא שלי, ואת היכולת לבכות, להתפרק ולהיות לבד, כלומר עם אבא ז”ל..

 

 

שלום לך.

אין מניעה מלעלות לעיתים מזומנות לקבר של אדם קרוב שנפטר, אך צריך לשים לב שזה לא נעשה בצורה מוגזמת. ההגעה לשם אכן יכולה לחבר אותך אל אביך ואל זכרונו, אך חשוב לזכור שזו לא הדרך היחידה ואפילו לא המרכזית להיות מחוברת אליו. עיקר הקשר הוא בעצם החיים שלך שממשיכים הלאה בשמחה ובעוצמה כשאת לוקחת את הטוב שקיבלת ממנו ולמדת ממנו ומשלבת אותם בחיים שלך. כשאת עושה מעשים טובים ומצוות, ובפרט כשזכרו של אביו מדרבן אותך להרבות טוב וחסד בעולם, זו זכות גדולה גם עבורו, נחת רוח בעולם הבא, וחיבור עמוק ביניכם.

לגבי העליה לקבר הטוב ביותר הוא שתתייעצי עם מישהו מבוגר שמכיר אותך היטב, מחנכת וכדו’, כדי לשמוע התרשמות אובייקטיבית האם ההגעה שלך לקבר היא במינון נכון הוא מוגזם.

מובן גם שזה דבר שיכול להשתנות עם הזמן ועם נסיבות החיים, כשבתחילת הדרך מרגישים צורך לבוא יותר ובהמשך באים פעם בשנה ביום הפטירה. כאמור, הקשר לאבא שלך אינו נפסק לרגע ותלוי בדרך החיים שלך יותר מאשר בכמות הביקורים בבית הקברות.

בברכת חיים טובים ושמחים

יוני לביא

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן