להשלים עם המוות או להתכונן לתחית המתים

 

אני מרגישה שיש איזה סתירה פנימית.

מצד אחד אומרים שמבחינה נפשית,חשוב להגיע למצב של השלמה עם המוות,להשלים עם זה שאמא\סבתא\דודה לא נמצאת פה יותר,זהו,היא מתה!

מצד שני,כולנו מאמינים בתחיית המתים שיכולה להגיע בכל רגע ורגע.

איך אפשר לחיות ככה עם 2 מחשבות סותרות??

 

 

שלום לך.

המחשבות האלו אינן סותרות כי הן מדברות על שני מצבים נפרדים. ההווה לעומת העתיד.

לגבי ההווה אסור לשקוע בצער. אחרי שעוברת תקופת האבלות הראשונה צריך לחזור אל החיים, למצוא את הדרך להתגבר, לשוב אל כל העשייה, הלימודים והתחביבים, לשמוח. בקיצור, לחיות. זה לא אומר שלפעמים לא נזכרים, מתגעגעים, מצטערים, אבל העיקר הוא שהחיים ממשיכים הלאה.

יחד עם זה אנחנו מאמינים שיום אחד (ואולי הוא אפילו קרוב) ייתכן שיהיה שינוי ויקרו דברים ונזכה בעז”ה גם לתחיית המתים. המחשבה הזו לא אמורה לנקר לנו בראש כל הזמן, אבל אפשר להיזכר ולהשתמש בה ברגעים של קושי, כדי להתחזק ולהתעודד מכיוון נוסף.

אעתיק לך סיפור שנותן דוגמא לעניין הזה:

הייתה אישה אלמנה שבנה היחיד שנותר לה מבעלה נהרג באחת ממלחמות ישראל על תקומת מדינתנו. היא שקעה בדיכאון עמוק, התנתקה מהסביבה ואיבדה את הקשר עם בני אדם ומכריה חששו לחייה.  אחד מהם יעץ לה לעלות לקברו של הצדיק ר’ אריה לוין ולשפוך שם את מר ליבה. לאחר לחצים ושכנועים היא עלתה לקברו, עצובה בודדה ומיואשת מהחיים, כשליבה הומה מגעגועים לבנה היקר שאיננו עוד. היא ניגשה לקבר של ר’ אריה וקראה את המילים שהיו כתובות על המצבה: “אני מבקש מכל מי שיעלה להשתטח על קברי שיאמר בפה מלא: “אני מאמין באמונה שלמה שתהיה תחיית המתים בעת שיעלה רצון מאת הבורא יתברך שמו ויתעלה זכרו לעד ולנצח נצחים”.  האישה קראה את המילים שוב ושוב ולפתע אורו עיניה: “הבן שלי יחיה!  הוא ישוב אליי, הוא יחזור…”. מאותו רגע השתנו חייה. היא הצליחה להתעודד ולהתגבר ולחזור לחיים כבן אדם מן השורה.

עד כאן הסיפור, ואין ספק שהידיעה שלנו כאנשים מאמינים שמוות אינו סוף פסוק היא מקור גדול של כוח. אנו יודעים שהאדם אינו רק גוף אלא גם ובעיקר נשמה, שהחיים שלנו לא התחילו כשנולדנו ולא מסתיימים כשנמות, ושגם כאשר הגוף אינו איתנו, הנשמה חיה וקיימת תחת כנפי השכינה במחיצתו של הקב”ה. הדבר הזה יכול לתת לנו כוח ועידוד להמשיך בחיים שלנו בכל המרץ והעוצמה כשאנו גם יודעים שמעשה טוב שלנו עושה נחת רוח למעלה בעולם האמת לאנשים הקרובים אלינו.

בברכת חיים טובים ושמחים

יוני לביא

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן