איך מתכוננים לדייט?

שאלה: אני בן 24 ולמרות שלא עברתי יותר מדי דייטים, אני מרגיש שקצת נכנסתי לשגרה בעניינים האלה ואני לא בטוח שאני מתמקד באמת במה שצריך, אשמח לעזרה במיקוד שיכין אותי קצת יותר טוב לקראת הדייטים הבאים (אולי בזכותכם זה יהיה רק הדייט הבא).

תשובה: שלום לך. לפני שנגע בעיקר, את הדברים הבאים אני מזכיר בכמה מילים כי הם אמורים להיות מובנים מאליהם. אני מקווה שאתה מאלה, אבל תתפלא לשמוע שיש כאלה שצריך להגיד להם להתקלח לפני דייט (ולשים דיאודורנט כתחליף – לא נחשב), להתגלח, להתלבש כמו שצריך, להשקיט את הסלולארי (על שקט, לא על רוטט!). דבר חשוב נוסף – לא להגיע עייף מידי או טרוד, לא לשכוח כרטיס אשראי או כסף.ועכשיו לתזכורות החשובות שבעיקר למנוסים בתחום כדאי לשנן.

רגע לפני ‘מטרת הנישואים’ – קודם כל להצטייד בלב מלא שמחה. על מה? על כך שאני הולך לפגוש נשמה, להכיר בן אדם חדש שהקב”ה זימן לי. ‘האם זו גם תהיה אשתי יום אחד’ זו שאלה מעניינת אבל פחות רלוונטית עכשיו. ייתכן שכרגע היא אפילו ממש מפריעה. בשלב הראשון של ההיכרות אל תנסה לחפש את אהבת חייך, זו שהכריזה עליה ה’בת הקול’. כשהפוקוס הוא על זה וכל שניה אני מציץ בפנקס שאצלי בראש לסמן וי על עוד סעיף ברשימת הדרישות, תוך השוואה לשלל האקסיות שהיו לי עד היום, הפגישה נגמרה עוד לפני שהתחילה. חבל על הזמן בשביל שניכם. עדיף היה להישאר בבית ולקרוא איזה ספר טוב. כדי לתת צ’אנס אמיתי צריך להשתחרר. לבוא כדי להכיר בן אדם, כמוך. עם יתרונות וחסרונות. אנושי לגמרי, וזה בדיוק מה שיפה בו. לזרום, לפרגן, לתת מעצמך ולנסות להביט לעומק של האדם שממול ולחפש את הטוב שבו. לכל השאלות הגדולות עוד יימצא המקום והזמן. בשלב הזה צריך לתת הזדמנות לשני הצדדים להביא את עצמם לפגישה.

לך על היכרות ידידותית ונעימה, על מפגש אנושי סקרני, מפרגן ואוהד. אם אין לך פניוּת נפשית כרגע, אם הקשר הקודם או זה שלפניו עדיין מטיל את צילו, ייתכן שאתה צריך קודם כל לעשות עבודה קטנה עם עצמך לפני שתנסה שוב להיפגש. לא נפגשים סתם כי יש הזדמנות ומישהו הציע. הולכים על זה רק אחרי שביררנו לפני כמו שצריך שיש היתכנות ואופציה להתאמה, ומגיעים שלובי זרוע עם הקב”ה פתוחים נפשית להכיר בן אדם חדש. ייתכן שהוא יהיה אחר ממה שדמיינתי לי, שונה ממה שמצפים ממני החבר’ה או ההורים. אבל מה זה חשוב?! כידוע לא מתחתנים עם פנטזיות וגם לא עם החלומות של האחרים. מחפשים את האדם שאיתו אוכל לבנות ביחד משהו משמעותי, עמוק ואוהב. ומבחינת זאת ככל שנשחרר וניפתח, נאפשר לקב”ה לגלות לנו דברים חדשים על עצמנו ועל אחרים.

בפגישה עצמה אל תיבהל מכמה רגעי שתיקה. אל תספר רק על עצמך ועל סגולותיך הנפלאות (אם תיתן לה הזדמנות, היא תגלה את זה בעצמה). נסה להתעניין בכנות בעולמה של היושבת מולך. זכור שיש בה (כמו גם בך) עומקים אינסופיים, וצריך זמן וסבלנות כדי להגיע אליהם. תרגיע. תאפשר. תחייך. תהיה אתה. תתפלל. תאמין אה, כמעט שכחנו – ואל תשכח גם להנות. כשבאים בגישה הנכונה זה אפשרי בהחלט ואפילו חיוני.

בכל אופן דבר אחד ברור – גם אם הפגישה הראשונה תהיה האחרונה, היא לא הייתה לשוא. היא עוד שלב שזה שמנהל את העולם רוצה להעביר אותי דרכו בדרך אל היעד.

 

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן