נופל ברשת

שאלה: שלום. לפני חודשיים סיימתי את שירותי הצבאי. התחלתי כתלמיד ישיבת הסדר ובהמשך התגייסתי. כשהוציאו אותי לקורס קצינים חתמתי ויתור על הישיבה ועשיתי שירות מלא. השתחררתי כקצין ביחידה מובחרת ובעוד כמה חודשים אני עומד להתחיל בלימודים באוניברסיטה. בינתיים יש לי חלל גדול של זמן פנוי ואין לי משימה מוגדרת ל’תקופת הביניים’ הזאת. לאחרונה אני מרגיש שהיא עושה לי ממש רע. אני מרגיש התדרדרות גדולה מבחינה רוחנית. פחות קם לתפילה, לא לומד תורה ולאחרונה קרה שנפלתי כמה פעמים בגלישה באינטרנט. הגעתי שם למקומות שבחיים לא חשבתי שאגיע אליהם. זה התחיל בטעות, המשיך בסקרנות, ועבר למין רצון חזק שבעצמי אני לא מבין. בהתחלה הרגשתי דחיה וזעזוע מדברים שראיתי, אך עם הזמן הרגש התקהה, ופתאום תפסתי את עצמי מחפש אחרי דברים יותר קיצוניים. אני פשוט לא מאמין שקורה לי דבר כזה. איך א נ י נמשך להתעניין ולהתעסק בדברים כאלו?! אני שפיקדתי והנהגתי, נופל כמו איזה אפס. כאילו הייתי ילד קטן. לאחרונה הציעו לי כמה הצעות להכיר בנות למטרת נישואין אבל דחיתי אותן על הסף. אני מרגיש ממש מנוול לצאת ולהיפגש עם בחורה, כשמאחורי הגב שלה אני עושה דברים כאלו. למה זה קורה לי? איך להתייחס לתחושות האלו? איך נחלצים מהבוץ הזה?

 

תשובה: שלום לך. אחד הדברים שלומדים בצבא הוא שככל שלדבר יש עוצמת אש גדולה יותר, כך כללי הזהירות הנחוצים לשמירה עליו גדולים יותר. אלוקים נתן בקרבנו כוח גרעיני אדיר ורוב עוצמה. הכוח המיני, שנועד להפוך את האדם לשותף עם אלוקים בהבאת חיים חדשים לעולם. אחד הביטויים שלו הוא המשיכה הפיזית שאמורה להיות הדבק שיחבר בין איש לאשתו ויהפוך שני אנשים להיות ל”בשר אחד”. לא מדובר במשהו שלילי, חילוני או טמא. מדובר בכוחות קדושים וטהורים שמפעמים בתוכנו. העובדה, ידידי, שאתה מרגיש משיכה לתכנים העוסקים ביחסים בין המינים, אינה אומרת שמשהו לא בסדר אצלך. להפך. זה רק אומר שאתה גבר בריא וסקרן. כל אותן תחושות שאתה חווה עכשיו בינך לבין עצמך, הן אלו שיגרמו לך בבוא היום להימשך לאשתך, ולרצות לחלוק איתה לא רק נפש, רוח ונשמה, אלא גם גוף, בקשר הרמוני המכיל את כל מרכיבי האישיות.

בחור שהיה כותב לי שדברים כאלו לא מדברים אליו בכלל, שהוא לא מרגיש שום תחושות מיניות ואין לו שום מחשבות בנושא, הייתי מתחיל לדאוג. זה היה מצביע על כך שמשהו בסיסי לא תקין בהתפתחות שלו. יחד עם זה, כיוון שמדובר בכוחות כל כך גדולים ויקרים צריך להיזהר לא לבזבז ולפזר אותם במקומות הלא נכונים. לא להשחית את הכוח הגדול שהקב”ה נתן לנו לשווא.

אחד השקרים הגדולים הקיימים במציאות הוא אשליית הכזב שמוכרת תעשיית הפורנוגרפיה. היא מציפה את האינטרנט ומציצה מכל חור. היא מפילה ברשתה רבים וטובים, ומוליכה שולל רבים עוד יותר. רק השבוע קיבלתי שלושה מכתבים עם תיאורים דומים לזה שלך, ואין ספק שהניסיון העומד בפני כל גולש ברשת כיום, הוא עצום.

אגלה לך סוד. הניסיון הזה אינו תלוי רק ב”תקופת הביניים” שאתה נמצא בה. הוא ימשיך גם כשתגיע לאוניברסיטה ואולי אפילו יתעצם. הוא לא ייפסק גם אחרי החתונה. כל עוד האדם נושם הוא יצטרך להתמודד. ההתמודדות הזו אינה עונש. היא טעם החיים. היא אחד הביטויים העמוקים ביותר לשליחות שלנו לקדש את שם ה’ בעולם. לא פחות מזה היא גם מגדילה ומעצימה את מי שעומד בה.

אהבה בין גבר לאישה היא דבר נפלא, קדוש ויקר. הרצון לזכות בה ולחוש אותה במלוא העוצמה הוא הדבר הטבעי ביותר בעולם. אלא שהמקום האחרון בו אפשר למצוא את האוצר הזה, הוא בתעשיית המין באינטרנט. מה שאתה רואה באתרים הללו אינו אהבה. בדיוק ההפך מזה! זו תאוות בשרים זולה, שאין לה אפילו קשר עקיף ליחסי אישות אמיתיים. לדרך בה הגוף שלנו שותף לקשר עמוק ומשמעותי בין שתי נפשות. יש שם אקט טכני לחלוטין, שלא רק שממלא את ראשינו בתוכן חלול וזוהמה, אלא גם גורם לראיה מסולפת של המציאות. החיוכים המדומים המוצגים שם לראווה מכסים על אומללות ועל השפלה. על השחתה נוראית של ניצול נשים, של הפיכתן לחפץ ולכלי לסיפוק יצרים. שום התייחסות להיותן בן-אדם עם רצונות, צרכים ורגשות, נשמה, צלם אלוקים. אין במקום הזה שום דבר ממה שאתה באמת מחפש. יש שם הרבה עידוד של יצר העריות. יש שם הרבה גוף בלי טיפה נשמה. בקיצור, מציאות מעוותת. אין שם את האמת, את הקודש, את היופי הטהור בכל מה שקשור לגוף ולקשר פיזי הנכון בין איש ואישה. היצר הרע, כך אומר רבי נחמן מברסלב, דומה לְנַבָל שרץ ברחוב כשידו קפוצה, והוא מכריז לכל עבר: ‘יודעים אתם מה יש לי ביד? יש לכם מושג איזה דבר יקר אני מחזיק?’. כולם רצים אחריו, כי נדמה להם שבידו נמצא מושא חלומותיהם. אלא שכשהם משיגים אותו ומגיעים אליו, הוא פותח את ידו ומתברר למרבה התדהמה שאין בידו דבר… הנמשל מובן מאליו.

 

אחרי שמפנימים את העקרונות הללו, צריך למצוא את הדרך להוריד את הדברים אל השטח. יש הרבה מאוד עצות שיכולות לעזור. חלק במישור הפרקטי הפשוט (להתקין תוכנת חסימה טובה, למקם את המחשב במקום מרכזי וגלוי לעין בבית, לגלוש רק בשעה שיש עוד אנשים בסביבה, להיות “עסוק” תמיד ולא להגיע למצב של שעמום וחיפוש תעסוקה וכדו’), וחלקן במישור של התובנה (להאמין בכך שתמיד אפשר לתקן וש”אין דבר העומד בפני התשובה”. לזכור שהאויב הגדול ביותר הוא הייאוש. לראות את הניצחון לא רק במיגור הסופי של היצר אלא בכל הישג קטן. להאמין בעצמך – מתוך שאתה מאמין בה’ שמאמין בך, להתפלל אליו…) ועוד.

 

ואחרי כל זה, אני רוצה להוסיף עוד מילה קטנה, אם אפשר.

אשתך.

לוּ רק הייתה יכולה הייתה אומרת לך עכשיו ‘בבקשה, יקירי. אל תבזבז את האינטימיות שלנו על תחליפים זולים. אם סרט או תמונה מרגשים אוֹתךָ, רק תחשוב כמה שווה הדבר האמיתי… אני שומרת את עצמי למענך למרות שזה לא קל. החלום שלי הוא להגיע לקשר שלנו כשאני הכי נקיה וטהורה ולייחד את עצמי רק לך. האם תהיה מוכן לעשות את אותו הדבר למעני?’.

 

ידידי, לפני סיום הרשה לי להוסיף כאן ביטוי קטן של הערכה. אני מניח שהיה לך קל יותר לא לכתוב כלל את המכתב הזה. להמשיך את חייך כמקודם ולא לשתף אף אחד במה שעובר עליך. הרי יכולת לא לשאול שאלות, ולא להציף את הנושא הכאוב הזה עם כל התסכול שהוא גורם. אך בחרת לעשות אחרת. לא להשלים עם המצב הקיים ולחפש מוצא מן הסבך. אני חושב שזה אומר משהו. עליך, על הרצון הטהור שנמצא בך, ועל הכוחות שלך לפלס לעצמך את הדרך חזרה.

תיארת תחושות של התדרדרות רוחנית בתפילה ובלימוד. כלל יסוד בצמיחה אישית בכלל ובעבודת ה’ בפרט הוא שכשלא מתקדמים קדימה – נסוגים אחורה. אחרי תקופה של מתח פעילות גבוה בצבא ותחושה של סיפוק מעשייה בלתי פוסקת, אתה חש כעת דריכה במקום. זמן חדש בו שום דבר משמעותי לא קורה. מטבע הדברים יש גם יותר זמן פנוי שעשוי להוביל לשעמום שעלול לגרור לדברים פחות טובים. “תקופת הביניים” בה אתה נמצא עכשיו באמת בעייתית מבחינה זו. הפתרון יהיה בתוכן שאתה תיצוק לתוכה. בתוכנית מסודרת שתבנה לעצמך (ובתור קצין ומפקד חזקה עליך שתדע בדיוק איך לעשות את זה), ללימוד, עבודה ועשייה. לו”ז שבו תַפְנֶה את הכוחות הגדולים שלך לדברים משמעותיים שיתנו לך סיפוק והרגשת משמעות. זה המרשם הטוב ביותר להימנע מליפול למקומות נמוכים. בתוך כל זה יש מקום לשלב גם חוויות מהנות ומספקות בצורה כשרה, השקעה בקשרים עם חברים (וכמובן לא לשכוח לשמור על הכושר הגופני). לצד כל זה, ייתכן שלא רחוק היום בו תרגיש שאתה בשל ומוכן לעשות את הצעד הבא בדרך לבניית המקדש הפרטי שלך, עם האישה שהועיד לך אלוקים.

בהצלחה!

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן