שבע תיפול השייטת וקמה.

אני לא יכול יותר! אבדתי את כל שמחת החיים שלי. בחיים לא תחשוב עליי שאני אחד כזה. כל הסניף שלי עומד עליי. אבל אני בוער מבפנים. נאכל בייסורי חרטה מתסכלים. פעם עוד התפללתי לה’ שיוציא אותי מזה, עכשיו האדישות והייאוש חנקו אותי כבר. אני כל הזמן נופל וקם ואני אומר לך שאין דבר יותר שחור מהידיעה שגם הקימה היא לא יותר מעוד שלב בדרך לנפילה הבאה. יש לנו ר”מ תותח באמת שאין דברים כאלו. כולנו אוהבים אותו אבל דווקא בגלל שהוא מחזיק ממני אני לא מסוגל לדבר איתו. כאילו מה אני אגיד לו? “הרב, זה מאוד מחמיא לי שבחרת בי להנהיג את הפרויקט של השכבה אבל אני גמור מעייפות כי בלילה נשאבתי למסע תענוגות באינטרנט של מגוון אתרי פורנו שסדום ועמורה זה ‘זיכרון משה’ לידם?”

אני מרגיש כמו נרקומן שחייב להזריק את מנת הטומאה שלו. כבר כמה שנים שאני דוהר על רכבת שדים מייסרת שנופלת בכל פעם מחדש לתהום. זה פשוט מקיף אותי מכל הכיוונים. בבית. בכיתה. לבד עם הסמרטפון. אני לא יכול יותר. תעזרו לי!

השנה היא 1973 הטרור משתולל בארץ. בחמ”ל של ה’קריה’ הוחלט על צעד שובר שוויון שיסביר לארגוני הטרור מדוע להתחיל עם ישראל זו בעצם התאבדות. הוחלט על פעילות שגם בתרחישי הקיצון ביותר של ארגוני הטרור לא יילקח בחשבון. צה”ל החליט להסתכל לפת”ח ולחזית העממית בבירות בלבן של העיניים במגרש הביתי שלהם

במטכ”ל חפשו את היחידות והאנשים שיוכלו לעמוד במבצע. לא מדובר בעוד התקלות או מארב אלא בליגה אחרת: פשיטה בעומק האויב. בינתיים התחילו במטכ”ל להעלות שמות של יחידות. כולם קרביות. מצוינות ועברו היתקלויות ואירועים. אבל במקרה הזה, מצוין זה לא מספיק. כאן צריך את המשוגעים שלא רואים בעיניים. ג’ימס בונד זה לילדות בת מצווה. אנחנו מדברים על הדבר האמיתי. בסוף הוחלט שלמשימה יישלחו ה’קילרים’ הגדולים ביותר שיש לצה”ל להציע. לוחמים שבמקום דם זורם להם קרח בוורידים. לבסוף רק שתיים עמדו בקריטריונים: סיירת מטכ”ל ושייטת 13 שקיבלו גיבוי מהצנחנים. בלילה שבין ה9 ל10 באפריל התחיל המבצע . נהרגו 100 אנשי פת”ח ביניהם שלושה מבכירי הארגון. ישראל איבדה 2 חיילים. בין מפקדי המבצע תא”ל עמנואל שקד וסא”ל אמנון לפיקין שחק ז”ל ואהוד ברק. המבצע ייקרא ‘אביב נעורים‘.

*

למה הבאתי לך את זה?

כי אתה עם האתגר והמלחמות התמידיות שיש לך בדיוק נכנס לקטגוריה של הסיירת מטכ”ל והשייטת של עם ישראל.

תחשוב כמה בחורים כמוך כבר יש לו לקב”ה בכל העולם שבאמת מוטרדים מהאתגרים האלו?

אנחנו מעריצים ובצדק את רש”י והרמב”ם, את הרב קוק והרב אליהו זצ”ל כי הם באמת היו  מלאכים כבני אדם. אבל רק הדור שלנו, רק אנחנו נשלחנו ונבחרנו בידי הקב”ה למלחמה הבלתי אפשרית הזו שהטכנולוגיה הפנטסטית שלנו מעמידה בפנינו: כל הזבל של העולם במרחק הקלקה  קטנטונת.

רק תזיז קצת את היד ובמינימום מאמץ אתה מקבל עולמות ופנטזיות כמה שבא לך ואיך שבא לך. רק תבחר, העודף עלינו.

זה מצב מטורף שרק הדור הענק שלנו עם כוחות הנפש העצומים שלו מסוגל לעבור אותו. תקופה שהאמוראים אמרו כבר עליה: יתי ולא אחמיניה

הם וויתרו על האפשרות לראות את המשיח מרוב שהם פחדו שלא יוכלו לעמוד באתגרי הדור

ואתה כבר כאן. באמצע המלחמה הפרטית שלך. נופל וקם. בועט ונשרט. שורט ומחזיר בחזרה וחוזר חלילה. אין לו לקב”ה בכל העולם מישהו אחר מלבדך. אתה הדובדבן שבקצפת. אתה שייך לפושטים של השייטת. הקצה של החנית. כן, עדי כך אתה גדול. הקב”ה יודע את זה, עכשיו כדאי שגם אתה תדע.

*

אם היית רואה כמה שאלות מגיעות ל’חברים מקשיבים’ היית מבין שיש עוד המון חבר’ה כמוך שמתמודדים עם האתגרים האלו. בחורי ישיבה שיעור ה’ ומעלה. גם נשואים. זה הניסיון של הדור. כולנו.

אז כמה טיפים לסיום:

  1. 1.       אתה בסדר גמור. הכאב שלך הוא תעודת כבוד לעצמך. רק אדם חי יכול ליפול.

עצבות היא לא אופציה! לב נשבר כן אבל העצבות לא.  העצבות שלך נובעת מתסכול שנגרם מתיאום ציפיות לא נכון. אתה רוצה כבר לגמור עם זה וזהו והלוואי שהיינו יכולים באמצעות זבנג חד פעמי לשנות הכול עם השרביט של הארי פוטר. אבל החיים יותר מורכבים

  1. 2.       ברגע שתוכל לייצר לך גרף של הצלחות על ידי גיבוש אסטרטגיה נכונה שתבוסס על מקרי העבר שלך, יהיה לך יותר קל. אם למרות שהשתדלת נפלת ועדיין אתה מחייך ושמח תדע שכבר ניצחת!
  2. 3.       תכין לך מפת מוקשים משלך: קשה לך עם סדרות מסוימות, גלישה לבד באינטרנט בשעות מאוחרות, אתה נופל בגלל הסמרטפון שלך? תהיה חכם ותלמד להבא.
  3. 4.       תשתדל לא תיפול לקטנות. תחשוב גדול. אתה בן אדם גדול, עם ניסיונות גדולים ובדיוק בגלל זה יש לך כוחות גדולים.
  4. 5.       חלק מהגדלות היא לראות איך אתה ממנף כל נפילה לצמיחה יותר גדולה. אל תנסה להיכנס לתפקיד של הקב”ה ולכעוס על עצמך בשמו.
  5. 6.       נסה תמיד לאהוב את עצמך לפחות כמו שהקב”ה אוהב אותך. כמו שאבא אוהב את הבנים שלו. בנים אתם לה’ אלוקיכם.
  6. 7.       וברגע שתהיה כמה שיותר בשמחה ובתחושת גדלות, תראה כבר בעצמך כל מיני פיתויים שנראים לך ענקיים מקבלים את הפרופורציות האמיתיות והקטנות שלהם.

 

אמר ר’ מנחם מנדל מקוצק: ‘שבע יפול צדיק וקם’ – כל העולם חושב שלמרות שהצדיק נפל שבע פעמים הוא קם

ואני אומר לכם, שלא למרות שהוא נפל הוא קם, אלא מתוך הנפילות הוא קם.

 

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן