“קשה לה עם הכיסוי ראש”

 

התחתנו לפני שלושה חודשים וב”ה טוב לנו ביחד. אבל יש דבר אחד שמאוד מפריע לנו, או יותר נכון, לאשתי. הקטע של הכיסוי ראש. הוא גורם לה עוגמת נפש וצער רב. היא מתלוננת כל הזמן שממש קשה לה איתו, שהיא נראית רע בגללו ושהוא מעצבן אותה. האם יש דרך להקל מבחינה הלכתית ושלפחות בינתיים, עד שהיא תתרגל, היא תלך איתו רק לפעמים או אולי עם כיסוי ראש חלקי?

שלום לבעל הטרי.

קודם כל, מזל טוב. אאחל לכם שתזכו לבנות ביחד בית שמח, בריא ומאושר.

ברשותך אני רוצה להניח לרגע בצד את השאלה ההלכתית ולנסות לגעת בשורש ממנו צומח הקושי. כיוון שאיני מכיר אתכם מקרוב קשה לי לומר דברים מדויקים ולכן אנסה לפרוש כמה אפשרויות.

לפני הכול חשוב להבין ולהזדהות באמת עם הקושי של רעייתך. המראה החיצוני וההיבטים האסתטיים מאוד משמעותיים עבור נשים, ולשיער חלק מרכזי ביותר בזה. עבור בחורה צעירה שהייתה רגילה כל חייה לטפח את שיערה ולהסתובב איתו בחופשיות כשהוא גלוי ומבטא את היופי שלה, להתחיל פתאום לכסות אותו עשוי להיות קשה ביותר. לעיתים אפילו ליצור הרגשה כאילו ‘חתכו חלק מהאישיות שלי’ (ציטוט של כלה צעירה).

אלא שדווקא בגלל העוצמה הגדולה של מראה השיער כמבטא את היופי והחן של האישה, הצריכה התורה להסתיר אותו מעיני זרים ולשמור אותו למרחב האינטימי שלה עם בן זוגה. או אז הוא עשוי להיות אחד הדברים המחזקים ומעצימים את החיבה והחיבור ביניהם, ונותנים לקשר שלהם גוון ייחודי.

הקושי לכסות את הראש עשוי לנבוע ממקומות שונים וכדי להתמודד איתו נכון יש לברר מהיכן הוא צומח. לפעמים מדובר פשוט בקשיים של התחלה. לא קל להתרגל לצורת התנהגות חדשה ולשנות הרגלים של שנים, אבל עם הזמן זה כבר יסתדר מעצמו וצריך להמתין בסבלנות.

לפעמים מדובר בקושי טכני. היא לא יודעת איך לקשור כיסוי ראש בצורה יפה (ידעת שיש עשרות סוגים שונים של קשירות?), אין לה כיסויי ראש יפים (בשנים האחרונות יצאו לשוק כל מיני כיסויים יפהפיים שנראים מצוין וממש מחמיאים ללובשת). אם מישהי מנוסה תלמד אותה לעשות את זה בצורה יפה ותראה לה היכן אפשר למצוא כיסויי ראש מעוצבים, ההרגשה שלה תשתפר פלאים.

לעיתים מדובר במתח בינה לעולם ההלכה, כשהנושא של כיסוי ראש הוא רק ביטוי אחד שלו. מקום התפרצות של לבה המבעבעת מתחת לפני השטח. האם ישנם עוד תחומים בהם היא מבטאת ביקורת/עוינות/קושי עם ההלכה? האם דיני צניעות בכלל קשים עבורה להזדהות ושמירה?

עקרונית קיימת אפשרות נוספת. לא פעם יש לבחורה חוסר נוחות כללית עם המראה שלה. נשים רבות לא אוהבות את הגוף שלהן או חלק ממנו, ומרגישות לא טוב עם איך שהן נראות. לא קל להודות בזה בקול רם, ולא תמיד האישה מודעת לזה. במקרה כזה החיצים עשויים להיות מופנים כלפי כיסוי הראש שבעיניה מכער עוד יותר את המראה שגם ככה אינו חביב עליה.

כדאי למצוא את העיתוי המתאים כדי לשוחח איתה בצורה עדינה אך גלויה על הקושי שלה ועל מה שעומד מאחוריו, ומתוך זה יהיה אפשר לחשוב הלאה כיצד להתמודד איתו.

בכל מקרה עליך לדעת שדווקא לך, בעלה, יש תפקיד משמעותי מאוד בעניין. גברים רבים כלל לא מבינים עד כמה כיסוי הראש עשוי להיות קשה לאישה (ובפרט אצל אחת כזו שלא גדלה במשפחה ובסביבה שרגילה להקפיד על זה) ועד כמה היא זקוקה לתמיכה, עידוד ופרגון בעניין מבן זוגה, שבסופו של דבר היא ‘מקריבה’ דבר כה יקר עבורה, בגלל שהיא נשואה לו. מחובתך להגיד לה שוב ושוב ושוב ושוב עד כמה אתה מעריך את מה שהיא עושה, עד כמה הכיסוי ראש יפה לה, איזה טעם טוב יש לה בבחירה של המטפחת וכו’. שיהיה לשניכם בהצלחה.

 https://www.youtube.com/watch?v=CONvbJ_y3O8

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן