לימודים או סניף?

שלום וברכה. אני נער בן 16, בכיתה י’ ומתלבט עכשיו באיזו מגמה לבחור. אני טוב מאד במחשבים ואוהב מאד גם לימודי א”י. אני רוצה לקחת את שתיהן אבל חושש שזה יפגע בהדרכה שלי בסניף ובהתנדבות נוספת שאני עושה.

אני מתלבט אם בגלל זה להוריד מגמה אחת? האם זה אגואיסטי מצידי לקחת שתי מגמות ולהוריד ברמת ההדרכה שלי בסניף ואולי גם בהתנדבות?

שלום לך. לפני הכול אני רוצה לומר כל הכבוד על ההשקעה המשולשת בלימודים, בהדרכה ובהתנדבות. אני מאחל לך שתמיד ההתלבטויות שלך יהיו לבחור בין כמה דברים טובים וחשובים.

מצד שני צריך לדעת שהרצון הנפלא להספיק את כל הדברים, לא תמיד יכול להתממש במציאות, ולפעמים אפילו גורם לעשות חלק מהם בצורה רדודה וחלקית. “תפסת מרובה לא תפסת”.

במצב הנתון עליך לעשות חושבים איך לחלק נכון את הזמן והכוחות שלך, אך לפני כן חשוב לעשות שינוי קטן בתפיסה. הדרכה והתנדבות זה דבר חשוב ואידאליסטי, אבל גם לימודים אינם מעשה ‘אגואיסטי’ (כמו שהתבטאת). גם מי שבוחר לצמצם את התרומה בהדרכה/התנדבות או אפילו לוותר עליהן לגמרי מתוך שיקול של ‘רצון כנה לבנות את עצמי כדי שאוכל בעתיד לתרום יותר לעם ישראל’, זה מצוין. בדרך כלל ניתן לשלב בין לימודים והדרכה/התנדבות, ולעשות את שניהם כמו שצריך, אך צריך לבדוק כל מקרה לגופו.

במקרה שלך יש כמה שאלות חשובות שכדאי לך לשאול את עצמך ויכולות לסייע לך להגיע להחלטה: האם המשיכה שלך לשתי המגמות היא רק בגלל שאתה אוהב את שתיהן או שהן נחוצות לך לצורך העתיד מבחינת לימודי מקצוע וכדו’? האם שייך לעשות לפחות אחת מהן בצורה חלקית ולא באופן שידרוש ממך התמסרות גדולה? האם שייך להשקיע בינתיים במקצועות הללו על “אש קטנה” ובשנה הבאה, לאחר שתפרוש מההדרכה להתמסר אליהם לגמרי ולהשלים את החסר? האם את ההדרכה/ההתנדבות אתה עושה לבדך? האם יש אחרים שיוכלו להתחלק איתך בעול ולהקל מעליך ובכך לאפשר לך להתרכז יותר בלימודים? האם נחוץ שדווקא אתה תעשה את ההתנדבות או תפעל באינטנסיביות בסניף ואם לא אתה זה יוזנח או שקיימים אחרים שיוכלו להיכנס לנעליך?

אלו הן שאלות חשובות שיכולות לעזור לברר מה הדבר הנכון לעשות, ושווה להתייעץ בעניין עם עוד גורם חיצוני (הר”מ שלך / ההורים) שיעזור לראות את העניין במבט רחב יותר. וכמובן לפני ואחרי הכול להתפלל לקב”ה שינחה אותך לעשות את הדבר הנכון. בהצלחה!

 

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן