האם להלשין על חבר שלי?

 יש בכיתה שלי בחור אחד שלאחרונה התחיל להתדרדר מאד. הוא מתחבר עם טיפוסים מפוקפקים, מקלל, מעשן, מסתובב עם בנות, ועוד כל מיני דברים. ניסיתי לדבר איתו ולהסביר לו שהוא פוגע בעצמו אבל הוא לא מקשיב לי. אני כבר לא יודע מה לעשות. האם להלשין עליו לר”מ שלנו? לעשות עליו חרם בין החברים ולהתנתק ממנו (אני כבר פוחד שהוא ישפיע עלי…)?

אשמח לתשובה מהירה

שלום לך.

כל הכבוד על האכפתיות ועל המאמץ לעזור לחבר שלך. אשריו שיש לו חבר כמוך (וגם אם עכשיו הוא לא יודע להעריך את זה, בעז”ה יום אחד זה עוד יבוא). אם רק אפשר טוב לנסות לקרב אותו ולחזק אותו כמה שאפשר, ובלבד שזה לא ישפיע עליך לרעה ויגרום לך להתדרדרות. להתנתק ו”לשרוף את הגשרים” זה דבר שנעשה רק כמוצא אחרון (ולפעמים הוא בעצמו עלול לגרום לשני להתדרדר יותר, כי הרי – אין לו עוד חברים ומה לחפש בחברה החיובית). אם “תחבקו” אותו ותנסו למשוך אותו אליכם, גם אם עכשיו זה לא יעזור, אולי בהמשך כשתתברר לו הטעות בדרך שלו, לפחות הוא ירגיש שיש לו לאן לחזור.

דבר נוסף – הרבה פעמים ההימשכות אחד דברים שליליים ממלאת אצל האדם איזה צורך נפשי. אם רק נמצא את הדרך למלא את החלל הזה בדרכים כשרות – הוא כבר לא יזדקק לכל מיני בילויים מפוקפקים בשביל זה. האם אתה יכול לחשוב איך אפשר לעזור לו למלא את הצורך במקום חברתי, בביטוי אישי , בחוויות, בדרכים טהורות?

כדאי לחשוב עוד מי הגורמים שמכירים אותו טוב ועשויה להיות להם השפעה חיובית עליו ולרתום אותם לסיוע (זה לא נקרא “להלשין”. אתה בא להציל אותו מלגרום נזק רוחני (וגופני) לעצמו. החובה שלך כלפיו בתור חבר זה לשתף את כל מי שיכול לבוא לעזרתו!). זה יכול להיות הר”מ שלכם, מדריך לשעבר בבני עקיבא, אח גדול וכדו’.

ודבר אחרון – צריך סבלנות רבה (דע לך שגם אם למראית עין הדברים שלך לא עושים עליו רושם, הרבה פעמים זה יושב אי שם ליד הלב, ויום אחד, בשעת רצון, זה מחלחל פנימה ומשפיע), וכמובן, תפילה לקב”ה שיאיר את דרכו במהרה.

בהצלחה!

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן