טלפון מהגנן

בחור צעיר נכנס לחנות שכונתית ושואל את בעל החנות אם הוא יכול להשתמש בטלפון. בעל החנות מהנהן בהסכמה והוא שומע, בעל כורחו, את שיחתו של הבחור הצעיר. הבחור מתקשר למישהו ושואל אותו אם הוא זקוק לגנן. מעברו השני של הקו כנראה שהתשובה הייתה שיש להם גנן ושהם אינם זקוקים לגנן כרגע. הצעיר ממשיך ומקשה: “האם הגנן שלכם מקצועי דיו לטעמכם?” . כנראה שהוא מקבל תשובה שהם מרוצים מהגנן שלהם כי בעל החנות שומע את הבחור הצעיר ממשיך ‘ומנדנד’ להם: “האם תהיו מוכנים לשקול להחליף אותו בעתיד?”. כנראה שהוא קבל תשובה שלילית. הוא הודה להם בנימוס וסיים את השיחה. בעל החנות, נכמרו רחמיו על הצעיר ועל ניסיונותיו העקשניים שלא עלו בהצלחה. הוא פנה אליו ואמר לו: “תראה בחור צעיר, לא יכולתי להימנע מלהקשיב לשיחה. צר לי על התשובה השלילית שקבלת, אבל שמע לאדם מבוגר ממך. אתה נשמע לי מאד אמביציוזי והיה בטוח שיגיעו ימים טובים ותהיה לך הרבה עבודה.” . הבחור הביט בו ואמר בחיוך: “תודה על הדאגה, אבל אני דווקא מאד מרוצה מהשיחה. אני הוא הגנן של המשפחה שאיתם דיברתי רק הרגע. זו הדרך שלי לוודא שאני עושה מלאכתי נאמנה…..” .

ד”ר פרד ברודר שסיפר סיפור זה במהלך הרצאה שהעביר, עצר לרגע, נתן לחיוכים להירגע ולסיפור לשקוע ואז סיכם:

“כדאי מידי פעם לכולנו לשאול את הקרובים אלינו – האם אני בסדר? או – איך אני נוהג אתך?”. “שאלו,” הוא מציע “את בן הזוג, שאלו את הילדים, שאלו את ההורים, שאלו את חבריכם… – ואחרי ששאלתם, הקשיבו לתגובה. אל תתגוננו, אל תיעלבו…פשוט הקשיבו, הפנימו ואז עשו עם מה ששמעתם כרצונכם”. 

 

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן