איזה דיכאון

אוף, אני בְּדִיכּי. לא יודע מאיפה זה בא לי. לא נכשלתי באף מבחן (לפחות בשבוע האחרון…), ואף אחד לא אמר לי משהו שאמור לעצבן אותי (לא שאני זוכר, בכל אופן…). ובכל זאת נחת עלי מין מצב רוח מעצבן כזה. מכירים את זה? כשהכול נראה לך שחור פתאום, נראה כאילו כולם נגדך וכל דבר מכעיס אותך. האמת, זה לא פעם ראשונה שזה קורה לי. אומנם בדרך כלל אני טיפוס די שמח, אבל לפעמים נוחתים עלי מין מצבי רוח כאלה, שאין לי חשק לכלום ולא בא לי לדבר עם אף אחד. מה לעשות?

שלום ידידי. קודם כל, טוב לדעת שגם אתה בן אדם. ולבני אדם, מה לעשות, יש לפעמים מצבי רוח. טובים יותר וטובים פחות. מצב רוח, כדאי לדעת, יכול להיות ממש כמו מזג האוויר. יום אחד שרב כבד ורוחות מיבשות. אתה מתלבש קצר וקייצי ומבסוט מהאביביות המלבלבת. למחרת אתה יוצא החוצה לשניה להביא את העיתון וחוזר רטוב לגמרי כי פתאום יורד גשם. ככה זה. לא צפוי. הפכפך. מזג האוויר. גם מצב רוח זה ככה. לפעמים בן אדם פשוט קם על צד שמאל. אולי זה קשור להורמונים, אולי למשהו שאכלת, ואולי סתם משהו קטן שקפץ לך פתאום. חבל על הזמן לחפור ולחפור מאיפה זה בא ובסוף להישאר תקוע בתוך הבור.

מה כן לעשות? הכי חשוב זה להירגע ולא לתת לעצמך לשקוע. דיכאון זה כמו יתוש שעוקץ. זה מעצבן ומפריע. התגובה הספונטאנית של בן אדם היא לגרד ולהרגיע את העקצוץ המעצבן. זה באמת עובד נהדר, אבל למשך שתי שניות בדיוק. בשניה השלישית מתבררת הטעות הגדולה כשהעקיצה הקטנה תופחת פי שבעים ושבעה ומגרדת כפליים, ועכשיו כבר אי אפשר להתעלם ממנה יותר. מחשבות שליליות, פחדים או מצב רוח רע הם כמו עקיצת יתוש. קטנה וזניחה כשמתעלמים ממנה או שוטפים אותה במים קרים, אך מפלצתית ואיומה כשמטפחים אותה בסבלנות ומפנקים אותה בגירודים ושריטות. חפש מה יכול לשמח אותך, לחזק אותך, לעשות לך כיף ונעים. אל תיתקע בודד עם עצמך. צא עם חברים, תראה אנשים, תביט אל השמים. התמקד בדברים שאתה מצליח בהם, שמביאים לך סיפוק ולהרגשה של התקדמות. זכור כמה ה’ אוהב אותך, כמה אתה יקר בשבילו, ואל תיתן לשריטות קטנות שיש בתמונה להפריע לראות את היופי שיש בכללותה.

רק אם מצב רוח לא עוזב בן אדם במשך תקופה ממושכת, וכל העצות שאנחנו מציעים לא עוזרות, שווה לפנות למישהו מקצועי יותר, כדאי לקבל הדרכה מה לעשות. לא כדאי להזניח את זה. לא מגיע לך להיות בדיכאון. אפשר להשתחרר מזה.

 

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן