הדשא של החבר

שאלה: מאז שאני מכיר את עצמי יש לי “עיניים גדולות”. אף פעם לא מסתפק במה שיש לי. תמיד פוזל הצידה ונמשך לְמַה שיש לאחרים. אייפון, בגד שמוצא חן בעיניי, נעליים חדשות. אני יכול לבלות שעות בלהסתובב בין חנויות ולהסתכל על כל מיני דברים, תוך כדי שאני מדמיין איך הייתי יכול ‘לחגוג’ אם רק היה לי כסף בשבילם. אני יודע שזה לא יפה לקנא כל הזמן במה שיש לאחרים, וזה גם גורם לי להיות מתוסכל ועצוב. אבל מה לעשות, קשה לי להשתחרר מהרצון שיהיה לי מה שיש לאחרים. מה לעשות?

 

תשובה: לא מזמן נתקלתי במחקר מעניין שבדק את רמת האושר של אנשים. כדי לחדד את העניין נבחרו שני סוגי בני אדם שונים לגמרי. קבוצה אחת של עשירים מהמאיון העליון של ארצות-הברית. קבוצה שניה – עניים מרודים הגרים בכלכותה בהודו. למרבה ההפתעה התגלה שהפער ברמת האושר שלהם היה קטן ביותר. בעוד הראשונים דירגו את עצמם ב-3.6, האחרונים דיברו על 3.1. מתברר שכסף ורכוש הם לאו דווקא אלו שמבטיחים אושר (ולפעמים בדיוק להפך…). בעיניים של אנשים מאמינים, שיודעים שיש מישהו למעלה שמנהל את העולם, אנחנו גם בטוחים שהעובדה שיש דברים מסוימים שאדם אחד קיבל והשני לא – מדויקת לגמרי. אין כאן שום טעות. ה’ יודע עבור כל אחד, מה כדאי באמת שיהיה לו, ומה עדיף בשבילו שלא יהיה, גם אם לאדם עצמו נדמה אחרת. מי שכל הזמן ילטוש עיניים אל האחרים ויחשוב למה הדשא של השכן ירוק יותר, גורם בזה נזק גדול בעיקר לעצמו. הוא לא מרוויח מזה כלום, ורק נשאר מלא תסכול, מרירות ואכזבה.

אני רוצה להציע לך שלושה דברים: האחד, לזכור תמיד שהאושר האמיתי אינו תלוי במה שיש לך, אלא במי שאתה. באישיות שלך, בגישה שלך אל החיים. מה שיקבע אילו מין חיים יהיו לך זה המטען שיש לך בתוך הלב הרבה יותר מאשר מספר המטבעות בכיס.

שנית, שים את הפוקוס שלך במקום הנכון. התמקד במה שיש לך (ויש הרבה!) ולא במה שאין. זה יגרום לך לשמוח יותר בחלקך ולא לפספס את הסיפוק האמיתי על מה שזכית לו, בגלל עיסוק מטופש במה שקיבלו אחרים.

ודבר שלישי, אם עולות לך מחשבות של קנאה באחרים וחשק שגם לך יהיה אותו הדבר – עצור אותן על המקום! אל תיתן להן להתנפח ולהתרחב. נסה להמיר אותן במחשבות חיוביות של פרגון לשני ושמחה בשבילו על מה שיש לו. תראה שזה יעשה לך רק טוב. בהצלחה! 

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן