נגרר

שאלה: מי שמסתכל עלי מבחוץ מתרשם ממני בתור בחור מוביל ודומיננטי, אבל האמת היא שאני מה זה נגרר. אני מאוד מושפע מכל מה שאנשים אומרים ואפילו מאיך שמסתכלים עלי. לפני שאני אומר משהו אני תמיד עושה חשבון איך זה יתקבל אצל האחרים ומה יגידו עלי. לפעמים אני מאוד רוצה לומר או לעשות משהו אבל מוותר על זה בגלל החשש איך זה ייתפס על ידי הסביבה. איך משתחררים מזה?

 

תשובה: אחד הכוחות החזקים ביותר שמפעילים בן אדם הוא הצורה בה אנשים מבחוץ מסתכלים עליו. מחקרים הראו שאדם יהיה מסוגל לעשות דברים בניגוד לערכים ולאמונה שלו רק בגלל החברה שמקיפה אותו, כי פשוט לא נעים לו להיות שונה מכולם.

הנושא של התמודדות עם לחץ חיצוני הוא אתגר בחייו של כל אדם, אך בעולמו של אדם דתי הוא תופס מקום מיוחד. לא נדיר שתמצא את עצמך דתי יחיד במחלקה בצבא, במקום העבודה או בבניין שאתה גר בו. איך אתה מרגיש להיות שונה מכולם? האם תהיה מסוגל לעמוד על שלך גם כשזה לא פופולארי? האם תסכים לשלם מחיר למען מה שאתה מאמין בו?

בסופו של דבר הכול מתחיל מבניית העמדה הנפשית העצמאית. זה חלק מתהליך עיצוב האישיות של הגיל שאתה נמצא בו. להיות מסוגל לנהל את החיים שלך ולעשות את הבחירות שלך לפי מה שאתה חושב לנכון ולפי מה שטוב בשבילך ולא לפי מה שאחרים אומרים. מי שיצליח ליצוק את הבטון הזה בתוך הנפש שלו, יוכל לעמוד כנגד כל רוח סערה.

על גבי הבסיס הזה נוסיף ארבע עצות:

א.      את הקול המעצבן שמפמפם לנו בראש (או לפחות בתת-מודע) – ‘אם כולם עושים דבר מסוים – סימן שזה נכון’, פשוט להשתיק. סמן עליו איקס אדום גדול. כמעט ונכון לומר הפוך. בדברים האמיתיים והמשמעותיים ביותר תמצא דווקא את המיעוט. הרוב הולכים אחרי הדברים הזולים והרדודים יותר.

ב.      דרך אחת להתמודד עם הפחד ש’אולי יצחקו עלי אם אתנהג שונה מכולם’, היא ללכת איתו עד הסוף, ובזה לשבור אותו. ‘יאללה’, תגיד לעצמך, ‘בוא נלך על התרחיש הגרוע ביותר. יֵרְדוּ עלי, יעשו ממני צחוק. אוקיי, אז מה? לא אמות מזה. אעקם פרצוף ואמשיך הלאה…”.

ג.       זכור שהאנשים הגדולים ביותר שחוללו את המהפכות ששינו את פני ההיסטוריה היו כאלו שמוכנים ללכת נגד הזרם ולעשות דברים שאינם מקובלים. תאר לעצמך מה היה קורה לוּ אברהם אבינו היה אומר לעצמו: “מיליארד אנשים לא טועים. כנראה שצריך לסגוד לפסלים של עץ ואבן”. איפה היתה האנושות היום ואיפה היינו אנחנו, אם הוא לא היה דופק על השולחן, מנתץ את הפסלים ואומר: “כולם טועים. יש אלוקים בשמים, גם אם אני היחיד שמאמין בזה…”.

ד.      ככל שתעמיק ותברר את הדרך שלך, שתהיה דתי לא כי ההורים שלך כאלו, אלא כי אתה באמת מאמין בזה, ככל שתתרגל לעשות דברים כי אתה מבין אותם לעומק ומחובר למהות שלהם – יהיה קשה יותר לגרור אותך להתנהג אחרת מהדרך שלך. אם תהיה נטוע עמוק באדמה, הרוחות שנושבות לא יצליחו להזיז אותך מהמקום.

בהצלחה!

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן