מכתב לבנות רווקות

חברה יקרה!

פניות רבות הגיעו אלינו, צוות המכללה, בנושא שידוכים. הפניות היו מצד סטודנטיות נשואות ורווקות, משנה א’ ועד שנה ד’, ומכולן נשמעה בקשה אחת: תפעלו גם אתם בנושא.

התלבטויות שונות קשורות לנושא: מה מקומה, והאם בכלל, של המכללה בנושא זה? האם על המכללה להתערב, לכוון, לעודד – או שאין זה קשור למכללה? ויותר מזה – האם על המכללה להקצות אנשים מהצוות, להפעיל תכניות שונות בנושא – או ששידוכים הוא בתחום הפרט של התלמידה?

ההכרעה שלנו היתה: מחובתנו לדאוג לתלמידות המעוניינות בעזרתנו ולעזור להן בתחום השידוכים. זהו חלק מהמשפחתיות של המכללה, מהדאגה האישית שלנו לכל אחת מתלמידותינו. עם זאת – הטיפול בנושא יישאר בתחום האישי והדיסקרטי.

בו זמנית – היו פניות נוספות מצד ישיבות ומוסדות נוספים, שגם הם מתארגנים בנושא. הם ממנים אדם המטפל ומרכז את השמות של הבחורים המעונינים, מקיימים סדנאות, ומחפשים דרך ליצור קשר עם מכללות, ביניהן מכללתנו. 

 

הפעילות שאנו מתכננים כעת תתבצע בכמה כיוונים. כתמיד, נשמח לקבל הערות והצעות נוספות:

א.    סדנא במודעות עצמית – הגב’ הדסה פדר, יועצת המכללה, תקיים סדנאות העוסקות במודעות עצמית כהכנה לבחירת בן זוג. משך הסדנא כשעה וחצי בזמן הפסקת הצהריים פעם בשבוע. יתקיימו 5 פגישות בשלב ראשון (בתאריכים כ”ב שבט; כ”ט שבט; ו’ אדר; כ’ אדר; כ”ז אדר). אם יהיה ביקוש גדול – תיפתח עוד קבוצה בימי רביעי. יש חובת נוכחות בכל המפגשים הללו כדי להגיע לתוצאה האופטימלית. אם יהיה צורך – ניתן יהיה להמשיך את הסדנאות לשלב שני. הסדנאות יהיו בקבוצות קטנות, ויש צורך ברישום מראש אצלי.

ב.     ייעוץ והדרכה לבנות בזמן ה”דייטים” – מספר נשים במכללה יעמדו לרשות הבנות המעונינות בייעוץ והדרכה. יש לקבוע פגישה מראש.

הרבנית נחמה אריאל – בימי רביעי בין השעות 12-13:30.

הגב’ הדסה פדר – בימי שני בין השעות 11-16; בימי רביעי 10-14.

הרבנית דבורה ריקנטי – בימי שני ורביעי

הרבנית יעל צוהר

הרבנית נעמי שחור – בימי ראשון, רביעי וחמישי.

ג.       רישום – ריכוז רשימה של בנות שמוכנות לכך אצל רכזת מטעם המכללה, הרבנית נעמי שחור. רכזת זו תערוך ראיון עם בנות מעונינות, ותעמוד בקשר עם רכזים נוספים, על מנת להרחיב את מעגל ההיכרויות.

 

נכון – לא תמיד נעים לבוא “ולהודות” בצורך בעזרה בנושא. קצת קשה לספר על עצמך, על תכניותיך , ועל הקשיים שאת עוברת. ובכל זאת – זו הדרך – ואם תרצי נשמח לסייע במה שנוכל.

ובע”ה – נעשה ונצליח.

 

הרבנית נעמי שחור

9941499 – 02

5665596 – 052

SHACHOR@ACTCOM.COM

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן