מחמאות סרק

הסופר האמריקאי, מארק טווין, אמר פעם: “ממחמאה טובה אני מסוגל לחיות שלוש שנים לפחות”. אין ספק שפירגון, הבעת הערכה או סתם מילים טובות, הם מרכיב בסיסי במערכת יחסים בריאה וחמה בין אנשים. בוודאי כשמדובר בגבר ואישה שמנסים לטפח קשר ביניהם.

הבעיה היא שכל עוד לא ענדת על אצבעה את הטבעת ושמת חותמת של נצח על הקשר שלכם, ובוודאי כשעוד לא התארסתם, סימן שאלה גדול מרחף מעל הכול. עתיד הקשר עדיין לוט בערפל, ופיזור מחמאות בלי חשבון בעייתי מאוד. ביותר מידי מקרים בחורים ובחורות הרשו לעצמם להעיף ביניהם מילים מפוצצות והפתיחות עלתה על גדותיה, אך נגמרו בקול דממה דקה כשהוחלט בסוף לעשות נקסט. כל העוצמות ירדו לטימיון ועוד לא אמרנו מילה על בעיות הצניעות שבדבר.

מחמאות ישירות על מראה חיצוני או ביטויי חיבה חזקים כמו “אני אוהב אותך” הם נהדרים. אבל כדאי לשמור אותם לרגעים שתהיו כבר נשואים. בשלב הפגישות (ואפילו אחרי האירוסין) כדאי למתן את הדברים לאמירות בסגנון: “היה לי מאוד נעים בפגישה האחרונה”, “חיכיתי לדבר איתך היום”. אתה לא אמור להיות אדיש אליה או לְמַה שקורה ביניכם אבל העצה הטובה ביותר היא לכוון את המחמאות לדברים שהיא עשתה/אמרה ולא לְמַה שהיא. במקום לומר: “את נורא חכמה” תגיד “אני חושב שמה שאמרת עכשיו זה ממש חכם”. 

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן