מה זה בשבילי להתחתן?

זה קיים אצל כל אחד מאיתנו, אבל כמעט תמיד אנחנו לא מודעים לזה. זה יושב אצלנו עמוק בירכתי התת-מודע ומקרין על ההתנהלות שלנו בתקופת הדייטים. הרבה מהפחדים, החסימות והבאגים שמלווים אותנו בדרך עשויים להיות רק סימפטומים שצומחים בעצם מהשורש הזה. בשתי מילים קוראים לזה – “תפיסת הנישואים“. וקצת יותר ארוך – מה זה אומר בשבילך להיות נשוי, מהי זוגיות בעיניך, מה אתה חושב שהנישואים הולכים לעשות לך.

הרבה דברים מעצבים ומשפיעים על התמונה שתעלה לנו בראש כשאנו אומרים את המילים ‘קשר’, ‘זוגיות’, ‘נישואים’. הבית שגדלנו בו, מודלים של זוגיות שפגשנו בסביבתנו, התרבות שאנו צורכים ועוד. כמעט תמיד זו תמונה שאינה רק ורודה ונעימה, ולעיתים מתלווה אליה הרגשה של מחנק, צמצום, פגיעה בחופש ועוד. לתפיסת הנישואים של האדם יכולה להיות השלכה עצומה על היכולת שלו להצליח לבנות קשר יציב, מחייב וארוך טווח.

הנה תרגיל קטן שאולי יוכל לעזור לכם להציף קצת את המושג הזה אצלכם. קחו דף ועט וכתבו לעצמכם את כל הדימויים שעולים לכם בראש כשאתם אומרים את המילה ‘נישואים’. גם דברים טובים וגם דברים שליליים. עיינו ברשימה: אם הדברים השליליים תופסים מקום משמעותי – סימן שיש מקום לעבוד על עצם תפיסת הנישואין. נסה לברר עם עצמך (ולעיתים כאן המקום להיעזר במישהו חיצוני ואולי אף מקצועי) מה גורם לי לחשוב/להרגיש כך, כיצד זה משפיע על ההתנהלות שלי בקשרים שאני מנסה לבנות, איך אני יכול/ה להגדיר מחדש את המושג הזה אצלי. 

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן