להפוך כישלון להצלחה

אין אחד שזה לא קורה לו. ככה זה בחיים. לא הכול מושלם. לפעמים נופלים. טועים. חוטפים מכה. שלט גדול של כישלון מהדהד באורות אדומים.

אז מה עכשיו? איך אנחנו מגיבים כשזה קורה? אפשרות ראשונה היא להיות מתוסכלים ועצובים ולרחם על עצמנו. זה הרי מה שרוב האנשים עושים רוב הפעמים. הבעיה היא שזה לא פותר את הבעיה ולא מוחק את הכישלון. זה רק מעצים אותו. אך יש גם אלטרנטיבה. לנהוג בדרך אחרת לגמרי – להכיר מיד בכישלון (ולא לנסות לתרץ או להצדיק את עצמנו) ולחפש דרך לתקן אותו או להפיק ממנו לקחים. בדרך הזו בעצם הופכים כישלון להצלחה. לוקחים את המכה, הטעות, הכאב והופכים אותם למנוף לצמיחה והתקדמות. מי שדוגל בדרך הזו, בעצם אין לו בחיים כישלונות אלא רק רצף של הצלחות, שכולן מדריגות שמקדמות אותו הלאה.

את אותו עיקרון אפשר ליישם גם בעולם הדייטים. כמה שמשתדלים לברר ולבדוק לפני, לא תמיד זה עוזר ולפעמים יש מה שנקרא ‘פגישת נפל’. הדייטים האלו שמהרגע הראשון אתה קולט שזה ממש לא קשור ולא שייך ואין שום סיכוי שבעולם שתצא מכאן חתונה. ‘אז מה, סתם שרפתי ערב? הגעתי בטעות למקום מיותר שאני לא אמור להיות בו בכלל?’. כאן זה כבר תלוי בך. אם תרצה אפשר להפוך כל פגישת סרק כזו מכישלון להצלחה על ידי שננצל אותה באופן חיובי. הרי אנחנו מאמינים שמשמים נגזר לאדם לא רק עם מי יתחתן אלא גם עם כמה יצטרך להיפגש בדרך לשם. יוצא שכל אחד מהם הוא שיעור חשוב בדרך אל היעד. כדאי מאוד להקשיב טוב בשיעור הזה וללמוד ממנו מה שצריך –  על עצמנו, על אחרים, על העולם (דרך אגב, יש לך רעיון למישהו מתאים בשבילה?), כי מי שלא מקשיב טוב בשיעור, ייאלץ בסופו של דבר לשמוע אותו שוב ואולי אפילו להישאר כיתה בסוף… כשהופכים את הכישלון להצלחה הלחץ נרגע, החיוך חוזר לַפָּניִם ובסופו של דבר גם מגיעים אל היעד מוקדם יותר. מה דעתכם, רוצים לנסות?

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן