לבחור או להחליט

כשיוצאים למשימה חשובה צריך להגדיר בצורה מדויקת את המטרה. אחרת עלולים להתברבר, לפספס ולהחמיץ את מה ששואפים להשיג. כך בדיוק גם כשבאים להתחתן. אלא שכאן רבים טועים וחושבים שמשימה היא ‘להחליט’, בעוד שמה שנדרש מאיתנו הוא בסך הכול ‘לבחור’.

מה ההבדל ביניהם?

רוב האנשים עסוקים בזמן הפגישות לבחון האם האדם איתו אני נפגש הוא אותו אחד ויחיד שיועד לי משמים ועליו הכריזה הבת-קול. אם זו המשימה הרי שמדובר בהחלט בדבר לא קל, ועד שלא אהיה משוכנע שהוא המיועד לי, אני לא יכול לומר כן. לפעמים גם לאחר מכן מנקר בלב החשש אולי שגיתי וזה לא הוא באמת ואני הולך לעשות את טעות חיי.

אבל האמת היא שלא צריך להחליט האם זה הוא, אלא לבחור מישהו שיכול להיות הוא. אנחנו לא מחפשים איזו דמות נדירה, יחידה בעולם, שרק איתה אני יכול להתחתן. האמת היא שכל אחד ואחת יכול להתחתן עם הרבה בני/ות זוג ולהיות מאושר איתם. מספיק לבחור אחד מהם, מישהו שיש לי אמון ביכולת שלנו לבנות ביחד קשר, וללכת על זה.

ישנו הבדל שמים וארץ בין העמדה הנפשית הזו לעמדה הקודמת.רבים נתקעים, נלחצים, מפחדים, מבטלים רק כי הם שבויים בקונספציה הראשונה של ‘להחליט’, מה שהופך את המשימה לקשה עד בלתי אפשרית.האם אתם מסוגלים לעשות סוויץ’ בחשיבה ולנסות את העמדה של ‘לבחור’?

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן