קשה לי להגיד ‘לא’

שאלה: יש בעיה שמלווה אותי מאז שנכנסתי לעולם ההיכרויות. קשה לי מאוד להגיד לבחור לא. אני לא רוצה לפגוע בו, ולא יודעת איך להגיד לו שנראה לי שזה לא מתאים. לפעמים בגלל זה אני דוחה את האמירה ו’סוחבת’ עוד פגישה אחת או כמה, ובסופו של דבר כשכבר אין לי ברירה אלא לעשות את זה, זה הרבה יותר קשה וכואב.

תשובה: צר לי לשמוע על הקושי שלך. מצד שני אני חושב שזה רק מעיד עד כמה את בחורה רגישה ועדינה שלוקחת ברצינות ובאחריות את העניין. עדיף מישהי שקשה לה לומר לא, מאשר אחת שחותכת בקלות מבלי להניד עפעף.

משאלתך נראה שהקושי שלך אינו בשאלה האם נכון לסיים את הקשר, אלא – איך להגיד את זה לבחור. חשוב להבחין בין הדברים, כי לפעמים הם מתערבבים אצלנו וזה יוצר בלבול גדול. ההחלטה ש’לא מסתבר שהבחור הזה יהיה יום אחד בעלי’, זו אומנם החלטה כבידת משקל אך בדרך כלל קל יותר להגיע אליה, כשאת רואה שאתם פשוט לא מתאימים מכל מיני בחינות. צריך לנתק את הדיון הזה מהשאלה איך מציגים לו את הדברים, שזה עשוי להיות החלק הפחות נעים בסיפור.

בכל אופן – אחרי שעשית את הבירור עם עצמך והגעת למסקנה שזה לא מתאים, החלק השני דומה קצת לקבלת זריקה אצל האחות. שניה אחת זה כואב, ואחרי דקה שוכחים מזה (אני לא מדבר כרגע על קשר של חמישה חודשים…). זכרי שאם הוא לא מתאים לך הרי שגם לטובתו את צריכה להגיד לו לא, וכשאת מציגה את זה בצורה עניינית וסובייקטיבית (‘אתה באמת בחור מאוד איכותי, אבל אני מרגישה שזה לא ילך בינינו…” וכדו’), מבלי להיכנס לדיונים וויכוחים, זה יכול לעבור מהר ובאופן קל יותר.

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן