מבררים אצלי

שאלה: לפעמים מתקשרים אלי בחורים כדי לברר על חברה שאני מכירה מהלימודים או מהשירות. ה’תפקיד’ הזה קצת מלחיץ אותי. איך אני אמורה להגיב? מה אני אמורה לספר להם ומה לא? לפעמים החברה שואלת אותי לאחר מכן אם ביררו עליה, איך הוא היה בשיחה ומה בדיוק הוא שאל. לספר לה?

 

תשובה: כל שותפות וסיוע לדבר הגדול של הקמת בתים בישראל זהו דבר נפלא. אם מבררים אצלך על מכרה מצווה לסייע כפי יכולתך, אך מן הראוי להקפיד על כמה כללים: א. לשים לב שהרצון שלנו שייפגשו ואולי אפילו יתחתנו יום אחד לא יגרום לנו לומר דברים מוגזמים או לא מדויקים. ב. אסור לשקר וגם אין טעם לעשות זאת שהרי הם אמורים להיפגש בקרוב, ואם אמרנו דברים לא נכונים מהר מאוד זה יתגלה. אם זה באמת לא מתאים, אין לנו שום עניין שייפגשו סתם. ג. אומנם, ישנן דרכים שונות לומר את אותו הדבר. כדאי להציג את הדברים בצורה אמיתית וכנה אך יפה ומעוררת עניין. הרי לא היית רוצה שיספרו עלייך בטון משועמם וטכני כאילו היית מכונית משומשת. אל תעשי את זה למישהי אחרת.

מעבר לזה לא צריך להילחץ מה’תפקיד’. בסופו של דבר האחריות עליו וההכרעה בידיו. את רק צריכה לעשות את החלק שלך בטבעיות בתור חבירה טובה ולספר. אין שום עניין לדווח לאחר מכן לחבירה מה בדיוק הוא שאל ואיך הוא נשמע. כמעט בלתי אפשרי לשפוט אדם לפי שיחה קצרה כזו וגם לא כדאי לפתח אצלה ציפיות מיותרות. אם זה יהיה רלוונטי מבחינתו יציעו לה ותהיה לה ההזדמנות לברר. רק במקרים שהשיחה איתו היתה חריגה והדליקה נורה אדומה אפשר לשתף אותה בנקודה הזו כדי שתבדוק אותה.

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן