לשמור על הגבולות

שאלה: אחרי שלושה חודשים של קשר אינטנסיבי התארסנו, ובעוד ארבעה חודשים אנחנו מתחתנים בעזרת ה’. ממש טוב לנו ביחד, אנחנו אוהבים מאוד וככל שהזמן עובר אנחנו מתקרבים יותר ויותר. הבעיה היא שאני ממש חוששת שניפול בנגיעה. כבר היינו קרובים לזה ועם הזמן הניסיון הולך ונעשה קשה. איך נצליח לשמור על עצמנו עד החתונה?

 

תשובה: קודם כל, מזל טוב ושתזכו להקים בית נאמן בישראל. תקופת האירוסין טומנת בחובה פוטנציאל חשוב להעמקת וביסוס הקשר, אך גם סיכון וחשש להסתבכות. מצד אחד ההחלטה הגדולה עם מי להתחתן כבר מאחורינו. מצד שני כל עוד לא עשינו את הצעד הזה בפועל – אנחנו עדיין נחשבים כזרים ומחויבים בשמירת כל כללי הצניעות והמרחק. יותר מזה, דווקא בגלל הרגשת הקירבה והחיבה שמתעצמת יש צורך בתשומת לב יתירה והקפדה גדולה יותר על שמירת הגבולות, אחרת הסיכוי ליפול הוא גדול. כמה נפלא להגיע אל הרגע הגדול בחיים, ולעמוד מתחת החופה זה לצד זו, כששניכם נקיים וטהורים, והקירבה הפיזית הראשונה שלכם תהיה בטהרה וקדושה כבעל ואישה. כמה חבל להפסיד את הדבר היקר הזה בגלל רגעים של חולשה.

מבחינה פרקטית אפשר להציע כמה דברים: א. מדוע החתונה היא רק בעוד ארבעה חודשים? אם אין אילוצים מיוחדים לא כדאי למתוח את התקופה המורכבת הזו על פני כל כך הרבה זמן. ב. הקפידו מאוד על הלכות ייחוד. העדיפו להיפגש בשעות היום, במקומות בהם ישנם עוד אנשים. ג. שימו לב אילו התנהגויות וביטויים גורמים להתעוררות היצר ולקירבה יתירה והימנעו מהם. יש דברים שצריך לשמור לאחרי החתונה. ד. נסו להתחזק יחד מבחינה רוחנית, להקדיש זמן ללימוד משותף לקראת החתונה, ולשים את מוקד הקשר סביב הדברים שמרוממים ומקדמים אתכם. בהצלחה!

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן