“התארסנו…”

המצבים הכי בעייתיים בחיים הם זמני הביניים. תקופות המעבר בין שלבים שונים בחיים. מצד אחד יצאנו ממצרים. אנחנו כבר לא עבדים. מצד שני – לארץ ישראל עדיין לא הגענו. כמה בלאגן וצרות היו בדרך במדבר? תשאלו את משה רבינו… תקופת האירוסין היא בדיוק כזו. ההחלטה החשובה והלא פשוטה מי האדם איתו אנחנו הולכים לכרות ברית עולם – ב”ה מאחורינו, אך מצד שני – אנחנו עדיין לא נשואים, וכל ההגבלות ההלכתיות על ייחוד, נגיעה, ביטויי חיבה מסוימים וכדו’, עדיין קיימים ונצרכים אפילו יותר. דבר אחד שוודאי משתנה זה האופי של הקשר. אם לפני האירוסין הייתם משחנ”שים עד השעות הקטנות של הלילה, משתפים במחשבות, רגשות ותוכניות לעתיד, פתאום אתם נוחתים אל קרקע המציאות. מוטל עליכם להפיק אירוע רציני, ואתם צריכים לדאוג לאולם, תזמורת, צלם, הזמנות, שמלת כלה, שבת חתן/כלה/שבע ברכות, דירה, ריהוט ומכשירי חשמל והרשימה עוד ארוכה…במקום ברומנטיקה המפגשים שלכם עוסקים בפרקטיקה, ועוד לא אמרנו מילה על חילוקי הדעות ביניכם ועל הפערים בין שתי המשפחות שעלולים לצוץ בדיוק עכשיו…

הגישה העקרונית חשובה – התקופה הזו לא נועדה רק כדי ‘לעבור אותה’ ולהגיע לדבר האמיתי שהוא הנישואין. יש לה תפקיד משמעותי בבנייה של הקשר, וחשוב לעבור אותה בצורה נכונה כדי להגיע לשלב הבא כמו שצריך. כמה כללים וטיפים לעבור את התקופה הזו כמו שצריך.

____________________________________________________

בתוך כל הבלגן והארגונים של תקופת האירוסין חשוב לשמור שהקשר הנפשי והרוחני ביניכם לא ייפגע. לכן, לְצַד הזמן המוקדש לעניינים הטכניים (מתי הולכים לראות את האולם, איפה הכי משתלם לקנות מקרר וכו’), הקדישו בקביעות חלק מכל פגישה (ולפעמים פגישות שלמות ושבתות משותפות) לשיחות, ממש כמו בימים הטובים שלפני האירוסין: החלומות, התוכניות לעתיד, ההתמודדויות שבדרך, ולפעמים גם לימוד משותף. הקשר צריך להמשיך ולהיבנות.

אך למרות התרומה המיוחדת של תקופת האירוסין לקשר, לא כדאי למתוח אותה על פני חודשים רבים. זה עלול ליצור מתח מיותר וגם להביא לסיבוכים ונפילות. ברגע שאפשר להתחתן – לכו על זה.

דווקא בגלל שאתם כבר מאורסים והחיבה גְדֵלָה, ההקפדה על ההרחקות ההלכתיות (ייחוד, נגיעה וכו’) חשובה במיוחד. הן לא נגדנו אלא לטובתנו, ועוזרות לנו להעמיק את הקשר ולהעצים את הידידות, מבלי לגלוש למקומות השמורים לאחר הנישואים.

אל תוותרו על הדרכה איכותית ומושקעת, לכלה ולחתן ממדריכ/ה מתאימ/ה ומנוסה. לא רק בתחום ההלכתי. גם בתחום האמוני, רוחני, זוגי ופרקטי. זה חיוני כדי להתחיל את הבית שלכם ברגל ימין ובצורה נכונה.

טבע העולם שבדרך לחופה יש חילוקי דעות בין הורי בני הזוג, ואין סיבה שאצלכם יהיה אחרת. הכלל החשוב ביותר להתגבר עליהם: לגבש קודם כל ביניכם, הזוג הצעיר, עמדה אחידה. לאחר מכן כל אחד עומד מול הוריו הביולוגיים ומציג להם את הדברים.

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן