האדם או הקשר

מה בדיוק אתם באים לחפש כשאתם יוצאים לפגישה? רובם ככולם של האנשים ישיבו – “למצוא את בן או בת זוגי המיועד”. על פניו נראה שהתשובה הזו אכן נכונה, אך יתכן שכדי שהמשימה תצליח, כדאי לחפש בכלל משהו אחר.

כשהמיקוד שלי הוא על ‘הטיפוס אותו אני מחפש’, אני ננעל על מודל מסוים. איך המצאתי את המודל הזה? האם הוא באמת מתאים לי? האם אחד כזה גם ירצה בי? אלו שאלות מצוינות שראוי לתת עליהן את הדעת, אך מעבר לכך יש כאן חיסרון משמעותי נוסף. הדרך הזו מגבילה ומצמצמת מאוד. ברור שצריך להיות לי מושג על הכיוון שלי בחיים, על סגנון הבית שאני רוצה להקים, וממילא על האדם שיתאים להיות שותף איתי בדרך הזו. אך הבעיה הגדולה שהגישה הזו גורמת לי לא פעם לשלול קשרים עם פוטנציאל נהדר להצלחה ולאושר רק בגלל שאינם מתאימים בדיוק לדמות הדמיונית שרצה לי בראש. לפעמים הדמות משורטטת לפרטי פרטים עד לרזולוציה של עובי הגבות, בדימיון או בתת מודע שלי, מה שלא מאפשר לי להתחבר עם מישהו שונה אפילו בקצת.

ישנה אלטרנטיבה. שיטת חיפוש אחרת שעיקרה – לא להתמקד במודל דמיוני של בן אדם ספציפי עם תכונות כאלה ואחרות שבדיוק אותן אני מחפש, אלא לשים את הפוקוס על הקשר. לשאול את עצמי כל הזמן – איזה מין קשר אני רוצה? מה יהיה בו? תקשורת, הבנה, תמיכה, כיוונים משותפים? הסתכלות כזו עשויה להביא אותי למקומות אחרים לגמרי. השינוי בגישה ובפוקוס של החיפוש עשוי לשחרר, לפתוח אפשרויות ולהעניק פריצת דרך והזדמנויות חדשות. 

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן