אהבת עולם

בחתונה נוצרית נשבעים בני הזוג בחגיגיות זה לזו להיות ביחד “עד שהמוות יפריד בינינו”. אלא שהמציאות, פעמים רבות, נותנת למילים האלו משמעות מקורית כשהקשר מסתיים כאשר היא עושה לו את המוות (או להפך). אורך הנישואים הממוצע באמריקה, למשל, הוא 9.4 שנים בלבד, ומעל מחצית מהזוגות מתגרשים, רובם בחמש השנים הראשונות אחרי החתונה. ביהדות התפיסה אחרת לגמרי – נישואין זו ברית לנצח, גם מעבר לגבולות של העולם הזה. אפילו בגן עדן אתה ואשתך תמשיכו להיות יחד!

האם יש לזה השלכה לאופן החיפוש שלנו עוד בתקופת הדייטים?

א. עלינו לזכור שעל הכתפיים שלנו רובצת אחריות רבה. אם הרכב החדש שקנית לא יימצא חן בעיניך מחר, מקסימום תחליף לאחר. בנישואין זה לא עובד ככה.

ב. מצד שני – לא להיבהל. דווקא בגלל שמדובר באיחוד נצחי של שני חצאי נשמה, ריבונו של עולם לא זרק אותנו למים העמוקים והלך. ה’ איתנו ואם רק לא נפריע לו לעשות את זה הוא יוביל אותנו בשלום אל חוף המיבטחים.   

ג. כשאני חושב לעצמי איזו מין בחורה אני מחפש צריך להגביה מבט ולהרחיב את אופק הראיה. לא מספיק שהיא מצחיקה וזורמת וכיף לי איתה בדייטים. עליי לשאול את עצמי האם אוכל להישען עליה ברגעים של קושי בחיים? איזו מין אמא היא תהיה לילדים שלנו? האם ארצה להתעורר לצידה כל בוקר גם בעוד חמישים שנה?

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן