איך לא ליפול ב´רשת´…

לפני פחות מחודש ההורים שלי הכניסו אינטרנט הביתה וכבר אני מרגיש שאני גולש יותר מדי. אני נכנס רק לכמה דקות ופתאום מגלה שעברו כמה שעות… גם כמה פעמים יצא לי להיתקל בטעות בדברים לא צנועים ברשת וקשה לי להשתחרר מזה. יש לכם איזה עצות בשבילי?

שלום. ההחלטה האם להכניס בכלל אינטרנט הביתה היא דבר לא פשוט המצריך הרבה מחשבה ושיקול דעת לפני. אם בכל זאת בוחרים לעשות את הצעד הזה חייבים להקפיד על כמה כללים שיעזרו לנו לגלוש בצורה חכמה ובטוחה ולא להישאב אל תוך הגלישה ולהינזק ממנה.

1. שימו “חגורת בטיחות” – התקנה של תוכנה שחוסמת גלישה באתרים לא צנועים או מסוכנים (סמים, אלימות וכדו’). אפשר להוריד כאלו בחינם מהרשת, אך בנוסף לזה לא לוותר ולבקש מההורים להזמין גם משהו איכותי יותר בתשלום (רימון וכדו’).

2. לא להיכנס לאינטרנט ‘סתם’ כדי להעביר חצי שעה פנויה. להגדיר מראש מטרה שבשבילה אני נכנס ולכמה זמן.

3. זמן טוב לגלישה הוא בתוך ‘חור’ של זמן – כשעוד חצי שעה אתה צריך בכל מקרה ללכת לסניף/ערבית/חוג. ככה יש מסגרת ששומרת על זמן הגלישה.

4. כדאי להחליט בבית על שעות ‘נורמליות’ לגלישה (למשל, 9 עד 23). שלא יצא מצב שכולם כבר הלכו לישון, ומישהו אחד רובץ מול המחשב עד 2 לפנות בוקר…

5. לשים את המחשב במקום מרכזי בבית בו עוברים אנשים. לא טוב להסתגר איתו בחדר פרטי בלי שום ביקורת.

6. לשים ב’מועדפים’ אתרי איכות נבחרים – כלליים ותורניים, ולהחליף את דף הבית למשהו ראוי (למשל, ערוץ 7).

7. להשתדל למעט כמה שאפשר בצ’טים למיניהם – חבל על הזמן! במקום זה לכו לפגוש את החברים פנים אל פנים.

8. לזכור שהחיים האמיתיים נמצאים מחוץ לאינטרנט, והם יפים ומרתקים: ללמוד תורה, לטייל, לקרוא ספרים, לעזור לאמא, להתנדב, לנגן, ללכת לסניף, לעשות ספורט ועוד.

הגלישה היא אתגר! אפשר לצאת ממנו גדולים או קטנים. זה תלוי בכם. בהצלחה, ושמרו על עצמכם!

נ.ב אם יש מי שעדיין מחזיקים תיבות אימייל באתרים אנטי-דתיים ואנטי ימניים כמו וואלה, נענע וכדו’ – למה אתם מחכים?! לסגור עוד היום ולעבור לאתרים נקיים כמו שורש או ג’ימייל. מתי ניגמל מההרגל המגונה לתמוך במי שפוגע בנו?!

 

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן