עוצר באמצע

שאלה: שמעתי פעם פתגם שאומר “כל ההתחלות קשות”. לא יודע למה, אבל אצלי זה בדיוק הפוך. קל לי נורא להתחיל. אני אחד שמתלהב מאוד מהר מדברים חדשים. אין לי בעיה לקפוץ ישר למים ואני לא מפחד לנסות. הבעיה היא שדי מהר אני מתייאש ומוותר. יש לי כבר רשימה ארוכה של דברים שהתחלתי אבל נתקעתי באמצע. זה קורה לי במשימות בלימודים, בסניף, בבית, בעבודת ה’ ומה לא. מה עושים? איך אני מצליח לגמור את מה שהתחלתי?

 

תשובה: שלום לך. לא נעים להתחיל כל הזמן ולא לסיים. בינינו, זה גם לא חכם במיוחד. להשקיע אנרגיות וזמן בדבר מסויים, ותוך זמן לא ארוך לעזוב אותו ולקפוץ למשהו אחר. האמת היא שהתופעה הזו היא משהו שדי מאפיין את התרבות המודרנית. היא מרגילה אותנו לכך שהכול בא מהר ובקלות. בעזרת הטכנולוגיה ואמצעי התקשורת, דברים שבדבר היו קשים וארכו זמן רב, מתרחשים בקלות ובמהירות בלתי נתפסת. האדם מתרגל להשיג כל מה שהוא רוצה תוך שניה ובהקלקת עכבר. הבעיה היא שיש דברים בעולם שאצלם זה לא עובד כך. שמצריכים סבלנות, השקעה, התגברות, ניסיון מכיוון שונה.

הנה כמה נקודות שיוכלו לעזור לך במשימות שאתה נוטל על עצמך:

א.      לבדוק היטב לפני – מומלץ לבדוק שיש מים בבריכה לפני שמזנקים אליה בקפיצת ראש. במילים אחרות, כדאי שתבדוק היטב את היעד לפני שאתה מתחיל להסתער עליו. האם הוא באמת מתאים לך? האם אתה בנוי לבצע אותו? האם אתה מודע לקשיים שיהיו בדרך? האם יש לך דרכים להתגבר עליהם? בדיקה טובה מראש יכולה לחסוך חלק גדול מהנפילות שבהמשך.

ב.      “כל ההתחלות קשותלעומת הפתגם שאתה הצגת, אני מכיר משפט הפוך שגם הוא נכון לא פעם. דווקא ההתחלה עשויה להיות קשה במיוחד. עד שלומדים להכיר את המצב החדש, עד שמתרגלים, יש הרבה תקלות וסיבוכים. קח לדוגמא ילד שלומד לרכב על אופניים. בהתחלה הוא כל הזמן נופל ונחבל. כך דרך העולם. אם הוא יוותר אז – לעולם לא ידע לרכב על אופניים.

ג.       גלגלי עזר – אם נלך הלאה עם הדוגמא של רכיבה על אופניים, אתה בטח זוכר שכשאבא שלך לימד אותך לרכב, בהתחלה הוא שם לך גלגלי עזר. כשקלטת את הקטע הוא הוריד אחד מהם, כשהתקדמת הוריד את השני, וגם אז המשיך להיות צמוד אליך כדי לתפוס אותך כשתיפול. מה זה אומר לגבינו? השיטה הזו נכונה לגבי לימוד כתיבה, שחיה ובעצם כל דבר חדש שאנחנו מנסים. תחשוב מה יכול לעזור בך ולתמוך בך במהלך הדרך. זה יכול להיות אנשים, אמצעים טכניים, תובנות, וכל דבר שיוכל לסייע לך ולשמור מנפילות.

ד.      ואחרי כל העצות חשוב לזכור שזה בסדר גמור לא להצליח בכל הדברים. טבעי מאוד שבחלק מהדברים אנחנו מתמידים ומתקדמים, ובחלק אחר אנחנו עוצרים ומחליפים. כשתמיד אנחנו נתקעים באמצע זו בעיה, אבל אין כמעט מי שמצליח והולך עד הסוף עם כל דבר שהוא עושה. מה שחשוב הוא שהאדם כל הזמן יבדוק את עצמו ואת הצורה שבה הוא עובד, ויהיה בכיוון של התקדמות. בהצלחה!

 

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן