“רבבות בני נוער נעקרו מבתיהם ונחשפו לאירועים שהנפש לא סובלת”

זוועות הטבח עקרו רבבות בני נוער מבתיהם שמצויים בחוסר ודאות. קו 'חברים מקשיבים' של ארגון OU ישראל רושם עלייה של מאות אחוזים במספר הפניות

מתקפת הטרור הרצחנית של החמאס גבתה אלפי נרצחים ופצועים לצד חטופים, דבר שמוביל למחיר נפשי כבד במיוחד, קושי תפקודי ורגשי אצל כלל תושבי המדינה ובפרט בקרב בני נוער וצעירים שפעמים רבות מתקשים לבטא את התחושות הקשות שמציפות אותם, סובלים מעייפות כרונית כתוצאה ממצב נפשי, חוסר בתיאבון ותסמינים של חרדות, עצב, דיכאון.

לשם כך בעקבות המלחמה, פתח מחדש ארגון ה- OU בישראל את מוקד ‘חברים מקשיבים’ שתומך בימים אלה גם בבני נוער וצעירים רבים. הקו מספק מענה אנונימי לשאלות, התלבטויות וחששות. את הקו ייסד ומלווה הרב יוני לביא, בעל ניסיון עשיר בהכוונת וליווי חינוכי של בני נוער וצוות מקצועי.

“בתקופה הזו אנחנו כמובן רואים מטבע הדברים עלייה חדה בכמות הפונים ל’חברים מקשיבים'”, אומר הרב יוני לביא. “מאז שמחת תורה מדינת ישראל נכנסה לסחרור ומאז בני הנוער נמצאים מול מציאות בלתי אפשרית שנתקלו בה לראשונה בחייהם, אגב, כמונו רוב תושבי המדינה שאמנם התמודדו בחייהם עם מצבים קשים, אבל הטבח שחווינו עלה על כל תסריט שחור.

זה מבלבל ומפחיד ומעלה המון סימני שאלה, תהיות ומחשבות. בניגוד להורים שלאורך השנים רוכשים עוגנים חזקים וחוסן אישי שנבנו בזכות ניסיון חיים ופרספקטיבה רבת שנים, לבני נוער אין את הכלים האלה; הם חשים שאיבדו את העוגנים המעטים שהיו להם כמו סביבת החברים הקרובה, בית הספר או הפעילות בתנועת הנוער. כמובן שתחושות התלישות מועצמות בקרב רבבות בני ובנות נוער שנחשפו לאירועים שהנפש אינה סובלת ונאלצו בין רגע להיעקר מהעוגנים הבסיסים ביותר, נאלצו לעזוב את הבית ללא כל התראה, חלקם חסרי וללא בית בלי הסביבה הטבעית שלהם ומבלי לדעת מה צופן העתיד והאם בכלל יחזרו למקום שבו גדלו, התחנכו והתעצבו”.

סמנכ”ל OU ישראל חיים פלזנר: “פעמים רבות מעודדים את בני הנוער לשתף דמות מתוך הקהילה הקרובה, מבוגר אחראי ומשפיע. זה יכול להיות בן משפחה בוגר, איש צוות מבית הספר ועוד. אנו מעודדים את בני הנוער לייצר פתרון בסביבה בטוחה. על מנת לקבל מענה ואוזן קשבת, ניתן לפנות טלפונית, בווטסאפ או לשלוח שאלות באינטרנט ולקבל תשובה. “בני נוער וצעירים כמו גם אנשי חינוך והורים לפעמים נתקלים במחסום, בקושי או באתגר שחוסם ועוצר אותם”, מוסיף פלזנר. “שיחה עמנו יכולה לפתוח אצלם דרך מחשבה אחרת לפתרון, אמפתיה והזדהות, פעולה שמעניקה כח רב לבני הנוער והצעירים”.

בארגון מדגישים שהקו החם משמש כקו להתייעצות ואוזן קשבת ובמידת הצורך הם מפנים את בני הנוער לאנשי מקצוע על מנת לקבל טיפול והכוונה מתאימה.

מרגע פתיחת קו הסיוע לבני הנוער אנשי הצוות ב’חברים מקשיבים’ מדווחים על פניות רבות של בני הנוער. הקו פועל בימים ראשון וחמישי בין השעות 20:00-24:00 בערב וניתן לשוחח עם הצוותים המסורים שלנו על כל נושא שבעולם. פרטי התקשרות: *8298, וווטסאפ- 052-4683927.

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן