בהצלחה, ילדה שלי

אני מאחל לך, ילדה שלי, שגם אם תיכשלי - ואת תיכשלי, שגם אם תיפלי - ואת תיפלי, לא תיתני לזה לשבור את רוחך. "אין אדם עומד על דברי תורה אלא אם כן נכשל בהם", קבעו חז"ל. המורים הכי טובים שלנו, המנופים שהרימו אותנו הכי גבוה - הם דווקא המרים והמעיקים. אלו שהצריכו אותנו לחשוק שפתיים ולהזיע או להזיל דמעה צורבת.

בעוד כמה ימים זה יקרה.

נצעד יחד לבית-הספר כשידך הקטנה בתוך ידי.
התיק הוורוד החדש יהיה תלוי על גבך ובתוכו מחברות מקושטות במדבקות צבעוניות.
נכנס יחד לכיתה ועל הלוח הלבן יתנוססו שלוש מילים. קצרות, פשוטות, אבל מקפלות בתוכן כל-כך הרבה.

שלום כיתה א.

בדמיוני אני ניצב בעמדה הזו בדיוק, במרחק של שנים ומקום, כשידי הקטנה עטופה בידו של אבי. הוא מלווה אותי ביום הראשון ללימודים ונפרד ממני בחיבוק כשעיניי דומעות מהתרגשות וגעגועים.

והנה עכשיו הגיע התור שלי.

ואני חושב על הילדה המתוקה, הנשמה הטהורה שאלוקים הפקיד בידי לגדל ולאהוב ועכשיו תורי ללוות אותה אל הפרק הבא בחיים. כמה שתחשוב ותדבר על אהבה לא יהיה לך מושג כמה עוצמתית היא יכולה להיות, עד שתזכה לילדים משלך. את הכוכבים תהיה מוכן לקטוף למענם.

אבל יום יבוא ותצטרך להותיר אותם לבדם לתת להם לעשות את הצעדים הבאים בעצמם. לא קל להורים לתת לזה לקרות אבל זוהי דרכו של עולם, ולך לא נותר אלא לשאת בלב תפילה חרישית למען הילדה שאתה כה אוהב.

בתי היקרה, תמיד היית סקרנית ומליאת שאלות. לא נתת לשום דבר לעבור לידך מבלי שתשאלי, תחקרי ותנסי להבין. בקשה אחת לי אליך. אל תאבדי את הנכס הזה כשתגדלי! אלוקים העניק לך תיאבון בריא לדעת ולהבין. אל תתני לבני אדם לכבות לך אותו.

קיבלת מתנה של תמימות וטוהר. שמרי עליהם מכל משמר. הם מצרך נדיר ויקר בעולם שלנו.

זכרי תמיד שידע הוא חשוב, אבל אדם הוא הרבה יותר מאשר מאגר אינפורמציה. יותר משחשוב לי מה תדעי, מתוקה שלי, איכפת לי איזה מין בן אדם תהיי. אילו מידות יהיו לך ואיך תתייחסי לסובבים אותך.

אני רוצה שתשקיעי בלימודים אבל תזכרי תמיד שלימודים הם לא הכול. שתהיי מוכנה לוותר לפעמים על ציון כדי ללמוד עם חברה מתקשה ולעזור לה לקבל קצת יותר. השמחה שתהיה לה באותו רגע, תהיה שווה לך יותר מאשר עוד כמה נקודות על הנייר.

הייתי רוצה מאוד שכדי שמישהו אחר לא יתבזה, תהיי מוכנה לעשות הרבה מאוד, כולל לשלם מחיר אישי.

אני מאחל לך, ילדה שלי, שגם אם תיכשלי – ואת תיכשלי, שגם אם תיפלי – ואת תיפלי, לא תיתני לזה לשבור את רוחך. “אין אדם עומד על דברי תורה אלא אם כן נכשל בהם”, קבעו חז”ל. המורים הכי טובים שלנו, המנופים שהרימו אותנו הכי גבוה – הם דווקא המרים והמעיקים. אלו שהצריכו אותנו לחשוק שפתיים ולהזיע או להזיל דמעה צורבת.

אני מקווה שבמקום לצלם את עצמך יום אחד באובססיביות ולהפיץ את הסלפי שלך במרחבי הרשת, תתמקדי בלבנות את עצמך ולפתח את אישיותך. שתזכרי שהדברים השווים ביותר הם דווקא אלו שלא משתפים אותם עם כל העולם, אלא שומרים אותם בצניעות במקום הנכון. כי דווקא במקום הסמוי שרויה הברכה.

אני מאחל לך שיהיו לך חברות טובות ושתדעי לבחור אותן לא בגלל החיוך הפוטוגני והמעמד החברתי, אלא בזכות האיכות הפנימית ומה שהן נושאות בליבן.

אני מקווה שבעולם ששועט קדימה בקצב מטורף תדעי לפתח את שריר הסבלנות שלך. שתזכרי שיש דברים בחיים שלא קורים בקצב הדיגיטאלי, ושלפעמים התהליך והבנייה ההדרגתית חשובים לא פחות מהתוצאה הסופית.

אני מקווה שתהיי חלק מן החברה אבל לא תשתעבדי אליה. שתובילי אחרים בעקבותייך, ולא תיסחפי אחרי הזרם למקומות שאחר כך תתחרטי עליהם.

אני מבקש, יקירתי, שתזכרי תמיד שכמה שתהיי אהובה ומוקפת חברות וידידות, משפחה יש רק אחת! אמא שלך ואני נמשיך להיות כאן בשבילך ולאהוב אותך בכל מקום ובכל מצב שתהיי בו. תדעי שגם אם לפעמים נסרב למלא את בקשתך או אפילו נכעס על דבר שעשית – זה רק בגלל שכל-כך איכפת לנו ממך ואנחנו דואגים לדבר היקר לנו ביותר בעולם – את!

אני מברך אותך שתזכרי תמיד שאת לא לבד. יש מישהו למעלה, שמלווה ומשגיח עלייך, אוהב ודואג יותר משאת יכולה להעלות בדעתך. בכל רגע שתישאי אליו עיניים ותפתחי את ליבך, תוכלי להתחבר אליו ולשאוב כוח לדרכך.

להתראות ילדה שלי ודרך צלחה
אוהב אותך מאוד

אבא

* מוקדש לכרמי המתוקה שלנו שמתחילה השבוע כיתה א’

כתבו תגובה

רוצים לא לפספס את התכנים והסרטונים החדשים?


הצטרפו לקהילת ‘מילה טובה’ וקבלו פעם בשבוע חינם
 את הניוזלטר שלנו עם מענה על השאלות הכי בוערות
סרטוני השראה וכלים מעולים לחיים:

דילוג לתוכן